Sformalizowane zasady udzielania zamówień publicznych stanowią często zaporę przed niepraworządnymi zachowaniami. Uczciwości nie da się jednak w pełni uregulować za pomocą przepisów prawa.
Omawiamy problem organizacji postępowań o zamówienie publiczne w związku z realizacją zadań przez komórkę inwestycyjną zajmującą się inwestycjami budowlanymi w samorządzie gminnym.
Niebawem konieczne stanie się stosowanie przepisów rodo, które zawiera wymogi w zakresie prowadzenia dokumentacji przetwarzania danych. Czy dokumenty dotychczas obowiązujące w tym zakresie mogą być podstawą dla realizacji nowych przepisów?
Omawiamy wyniki kontroli przeprowadzonych przez NIK, których przedmiotem była ocena zarządzania własnym majątkiem przez jednostki samorządu terytorialnego.
Przedstawiamy rezultaty analizy porównawczej, przygotowanej przez Bank Światowy, prezentującej uregulowania dotyczące zamówień publicznych w 180 państwach.
Dokumenty tworzone w administracji publicznej służą ochronie dowodowej oraz realizacji zasady jawności i przejrzystości działania. Jak na tę kwestię wpływają wprowadzone w 2016 r. przepisy pzp wymuszające elektronizację?
Offset przyjmuje zwykle formę narzucanej przez prawo danego kraju kooperacji między zagranicznym dostawcą sprzętu wojskowego i jego podwykonawcami a lokalnymi przedsiębiorstwami, jednostkami badawczymi i rządem.
Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania odpowiadać mogą osoby inne niż kierownik zamawiającego, w zakresie, w jakim powierzono im czynności w postępowaniu oraz czynności związane z jego przygotowaniem.