Choć problematyka powierzenia przetwarzania danych była już przedmiotem wielu analiz, to nadal kwestia ta budzi kontrowersje, a praktyczne użycie instytucji powierzenia po 25 maja 2018 r. zaowocowało wieloma mitami i nadużyciami.
W trakcie roku budżetowego w uchwalonym budżecie dokonuje się licznych zmian wynikających ze zdarzeń natury faktycznej i prawnej. Zakres tych zmian oraz ustalenie kompetencji organów jst do ich wprowadzenia to kwestie wymagające uważnej analizy.
Omawiamy specjalny reżim udzielania zamówień finansowanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020, określony w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2018 r.
Prezentujemy fragment opracowania dotyczącego działalności Krajowej Izby Odwoławczej w 2017 r., stanowiący podsumowanie analizy podstawowych obszarów działalności Izby w ujęciu liczbowym.
Jakie są wymagania dla zamawiających i wykonawców w zakresie obowiązku stosowania wewnętrznych procedur antykorupcyjnych, określone w projekcie ustawy o jawności życia publicznego?
Podczas wdrażania projektów współfinansowanych ze środków UE instytucje mogą korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów niebędących pracownikami tej instytucji.
Wykorzystanie dokumentów elektronicznych wymaga umiejętności zastosowania pojęć często niezdefiniowanych prawnie lub zdefiniowanych tylko na użytek konkretnego aktu prawnego. Jednym z takich pojęć jest „uwierzytelnianie”.
Branża budowlana jest związana z wieloma różnymi sektorami gospodarki. Kondycja finansowa tej branży ma więc bezpośredni wpływ na funkcjonowanie podmiotów z innych branż.
Powierzenie przetwarzania danych jest w dzisiejszej rzeczywistości zjawiskiem częstym i normalnym. Jak powinno się odbywać przekazanie przetwarzania w myśl przepisów rozporządzenia o ochronie danych?
Zamawiający mogą wpływać na wzrost konkurencyjności prowadzonych przez siebie postępowań m.in. przez właściwe ustalanie warunków udziału oraz prawidłowy opis przedmiotu zamówienia.