Doradzamy, jak opracować specyfikację w przypadku zamówień klasycznych udzielanych w trybie przetargu nieograniczonego i w trybie podstawowym bez negocjacji lub z negocjacjami fakultatywnymi.
Jedna z najistotniejszych zmian dotyczących zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa polega na objęciu obowiązkiem stosowania przepisów ustawy jedynie tych zamówień, których wartość jest równa progom unijnym lub je przekracza.
Ustawodawca uznał za zasadne, by zmienić nazwę „specyfikacja istotnych warunków zamówienia” (siwz) na określenie – jak wskazał w uzasadnieniu – bardziej adekwatne do treści zawartych w tym dokumencie. Stąd nowe pojęcie i nowy skrót.
Zamawiający ma obowiązek poprawić w ofercie wykonawcy omyłki w zakresie obliczeń rachunkowych, których nieprawidłowość jest oczywista, a sposób, w jaki powinny być one poprawione, nie pozostawia żadnych wątpliwości.
Na jakich zasadach i po spełnieniu jakich warunków zamawiający będzie mógł korzystać z umów ramowych na gruncie nowej ustawy? Co się w tym zakresie zmieni względem obowiązujących obecnie przepisów?
Oferta, jako oświadczenie woli, stanowi deklarację chęci zawarcia umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia publicznego określonego w dokumentacji postępowania.
Omawiamy instytucję prawną, jaką jest ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, a także wskazujemy konsekwencje, na jakie naraża się zamawiający w przypadku nieopublikowania takiego ogłoszenia.
Dzięki centralizacji procesów zakupowych możliwe jest zmniejszenie obciążeń kadrowych i finansowych. Wspólne zakupy umożliwiają przy tym zwiększenie efektywności działań przez usprawnienia logistyczne.