Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Raport o karach umownych w...

03 Kwiecień 2018 
Na swojej stronie internetowej Urząd Zamówień Publicznych udostępnił raport dotyczący kar...

Polityka inwestycyjna Unii...

03 Kwiecień 2018 
W rezolucji, która została przyjęta przez Parlament Europejski 13 marca, europosłowie...

Granty przyznawane inwestorom

03 Kwiecień 2018 
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) chce zmienić „Program wsparcia...

Jakie są wady i zalety pozaustawowego zlecania usług społecznych poniżej progu unijnego?

Data publikacji: 19-12-2016 Autor: Agnieszka Szulakowska

Wskutek nowelizacji pzp z 22 czerwca 2016 r. uproszczono i odformalizowano procedurę udzielania zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi w przypadku, gdy ich wartość jest niższa niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 750 000 euro lub 1 000 000 euro.

W myśl art. 138o pzp zamawiający zobowiązany jest do stworzenia własnych procedur udzielania takich zamówień z uwzględnieniem norm zawartych w ust. 2–4 pzp. Obowiązkiem zamawiającego jest zamieszczenie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a jeżeli nie posiada BIP – na stronie internetowej, ogłoszenia o zamówieniu. Powinno ono zawierać informacje niezbędne z uwagi na okoliczności jego udzielenia, w szczególności: termin składania ofert uwzględniający czas niezbędny do przygotowania i złożenia oferty, opis przedmiotu zamówienia oraz określenie wielkości lub zakresu zamówienia i kryteria oceny ofert.

Po udzieleniu zamówienia zamawiający ma obowiązek niezwłocznie zamieścić na stronie BIP (lub na stronie internetowej) informację o udzieleniu zamówienia, podając nazwę albo imię i nazwisko podmiotu, z którym zawarł umowę w sprawie zamówienia publicznego, a w razie nieudzielenia zamówienia – informację o jego nieudzieleniu. Są to jedyne określone przez ustawodawcę zasady prowadzenia takiego „podprogowego” postępowania na usługi społeczne.

Należy zauważyć, że ustawodawca nie narzuca zamawiającemu żadnych terminów ani trybów. Wskazuje jedynie, aby udzielenie zamówienia odbyło się w sposób przejrzysty, obiektywny i niedyskryminujący.


Agnieszka Szulakowska
doradca, praktyk, pracuje w jednostce sektora finansów publicznych

Artykuł pochodzi z miesięcznika: Przetargi Publiczne

All rights reserved © 2012 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne