Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Przy zamówieniach poniżej 10 mln euro dla robót budowlanych i 5 mln euro dla dostaw i usług nie warto zaskarżać wyroku arbitrów, gdyż i tak można zawrzeć ważną umowę.
Przedstawiamy przykładowe wyroki wydane przez zespoły arbitrów.
Postępowanie w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przed regionalną komisją orzekającą.
Odwołanie należy do najczęściej stosowanych przez wykonawców form sprzeciwu. Przepisy dotyczące środków ochrony prawnej zawarte są nie tylko w prawie zamówień publicznych, ale także w aktach wykonawczych.
Sąd konkursowy powoływany jest każdorazowo w przypadku organizacji konkursu, jeżeli jego wartość przekracza 6 tys. euro.
Na pytania naszych czytelników odpowiada Halina OLSZOWSKA, konsultant i trener zamówień publicznych, przewodnicząca Rady Programowej „Przetargów Publicznych”.
Zachowanie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Niemal każdy przedsiębiorca może starać się o dotacje ze środków unijnych. Musi tylko wiedzieć, na co chce je pozyskać i pamiętać, że wypłacane są one dopiero po zakończeniu realizacji zadania.
Niektóre z przedsięwzięć, choć zwolnione z obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę, wymagają jednak zgłoszenia właściwemu organowi administracyjnemu, a więc staroście lub wojewodzie.
Rozmowa z Solange OLSZEWSKĄ, wiceprezes Solaris Bus & Coach SA.
Rozmowa z Arturem Zawiszą, posłem i przewodniczącym sejmowej podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy Prawo zamówień publicznych.
Artykuł 14 Prawa zamówień publicznych mówi, iż do czynności podejmowanych w postępowaniu o udzielenie zamówień publicznych stosuje się przepisy kodeksu cywilnego – o ile ustawa nie stanowi inaczej. Przyjrzyjmy się zatem, jak prawo zamówień publicznych traktuje temat terminów.
Zdarzenia, które niedawno miały miejsce w Chorzowie uświadomiły wszystkim, jak ważny i aktualny jest temat właściwego utrzymania obiektów budowlanych.
Dla zabezpieczenia interesu prawnego zamawiającego na wypadek niesumienności wykonawcy, który złożył ofertę, ustawodawca w art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych przewidział wadium.
Sposób przeprowadzania przetargów sprawia, że po każdym z nich pozostaje dość pokaźna dokumentacja. Aby uniknąć czasochłonnego poszukiwania konkretnych dokumentów, należy je odpowiednio uporządkować.
Pojęcie interesu prawnego powinno być definiowane w zależności od kontekstu, w jakim się pojawia. Umożliwiłoby to korzystanie ze środków ochrony prawnej szerszemu gronu podmiotów oraz poprawiło rzetelność procedur.
W rozpatrywanym przez sejm projekcie zmian w ustawie Prawo zamówień publicznych kwestie podwykonawców są w dalszym ciągu normowane podobnie.
Zamawiający wszczął postępowanie na zarządzanie i administrowanie cmentarzami komunalnymi. Wybrano firmę, która nie dość, że nienależycie wykonała poprzednie zamówienie, to jeszcze jako cenę podała 1 zł miesięcznie.
Omawiana aktualnie przez komisję sejmową nowelizacja ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych wprowadza nowy tryb udzielenia zamówienia publicznego, jakim jest dialog konkurencyjny.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne