Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Zgodnie z art. 96 ust. 1 pzp w trakcie postępowania o zamówienie publiczne zamawiający prowadzi protokół tego postępowania. Wskazany przepis określa minimalny zakres informacji, jakie muszą znaleźć się w protokole.
Czy na gruncie nowej ustawy zamawiający będzie zobowiązany do agregacji zakupów jednorodnych dokonywanych jednorazowo?
Czy na gruncie nowej ustawy zamawiający będzie zobowiązany do agregacji zakupów jednorodnych dokonywanych jednorazowo?
Analizujemy treść wyroku wydanego przez Sąd Najwyższy w odniesieniu do kwestii składania wadium przez konsorcjum w świetle interpretacji dokonanej przez Sąd Okręgowy w Gdańsku.
Celem polemiki zawartej w niniejszym tekście jest wyrażenie braku zgody na sposób, w jaki analiza stanu faktycznego i przypisanie mu stanu prawnego zostały dokonane przez kontrolującego.
Instytucje zamawiające wymagają od wykonawców wyjaśnień dotyczących ceny lub kosztu zaproponowanych w ofercie, jeżeli oferta wydaje się rażąco niska w stosunku do odnośnych robót budowlanych, dostaw lub usług.
Jakie zapisy umowne będą już niedługo zakazane, a jakie elementy staną się obowiązkowe dla umów o udzielenie zamówienia publicznego zawieranych na gruncie nowego pzp?
Jak powinien postąpić zamawiający w przypadku stwierdzenia, że złożonej elektronicznie oferty wykonawcy nie da się otworzyć do końca dnia, w którym upłynął termin składania ofert?
Z art. 89 ust. 1 pkt 3 pzp wynika, że zamawiający ma obowiązek zweryfikowania otrzymanych ofert pod kątem ich zgodności z przepisami prawa konkurencji, co niejednokrotnie może sprawiać istotne trudności praktyczne. Jak spośród otrzymanych ofert rozpoznać tę, wobec której ziściła się powyższa podstawa prawna odrzucenia?
W jaki sposób korzystać z obiektywnych i niedyskryminacyjnych zasad i kryteriów ustalanych na potrzeby ograniczenia liczby kwalifikujących się kandydatów w wieloetapowych postępowaniach o udzielenie zamówienia?
W art. 11–12a pzp określono zasady zamieszczania lub publikacji ogłoszeń, w tym wytyczne regulujące dokonywanie zmian w ogłoszeniu o zamówieniu w celu ujednolicenia jego treści z treścią siwz, po dokonanych przez zamawiającego modyfikacjach na etapie prowadzonego postępowania.
Rzetelne prowadzenie protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest jednym ze sposobów realizacji przez zamawiającego zasady jawności określonej m.in. w art. 8 i art. 96 ust. 3 pzp.
Na pytania naszych Czytelników przesyłane do redakcji odpowiada Magdalena Michałowska.
Omawiamy uregulowane w nowej ustawie Prawo zamówień publicznych przepisy dotyczące udzielania zamówień o wartości między 50 tys. zł a 130 tys. zł w kontekście zasady konkurencyjności.
W postępowaniach administracyjnych przepisy wymagają posługiwania się oryginałami dokumentów. Niekiedy z różnych przyczyn oryginalne dokumenty muszą być zastąpione przez ich kopie, przy czym moc dowodową posiadają wyłącznie odpisy uwierzytelnione.
Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mają możliwość obrony swoich praw. Służą temu, zgodnie z art. 179 ust. 1 pzp, środki ochrony prawnej, w tym odwołanie i skarga.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne