Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Rekordowe inwestycje

06 Listopad 2018 
Trwające obecnie na Pomorzu Zachodnim inwestycje Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i...

Inwestycje unijne a obligacje...

06 Listopad 2018 
Jak wskazują inwestorzy finansowi, rynek obligacji komunalnych, choć bardzo pożądany,...

miniPortal już działa!

06 Listopad 2018 
Urząd Zamówień Publicznych wspólnie z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii,...

Wrzesień 2018 - spis treści

Opinie

Czy zamawiający może nie dokonać poprawy omyłek w ofercie i jakie z tego tytułu poniesie konsekwencje?

Ustawa Prawo zamówień publicznych wprost stanowi, że zamawiający ma obowiązek poprawić omyłki popełnione przez wykonawcę w ofercie, o ile oczywiście kwalifikują się one do poprawy.

dostępny w całości Czytaj więcej

Czy zamawiający może nie dokonać poprawy omyłek w ofercie i jakie z tego tytułu poniesie konsekwencje?

W myśl art. 87 ust. 2 pkt 1–3 pzp zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie;
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

dostępny w całości Czytaj więcej

Opis przedmiotu zamówienia

Wielobranżowa dokumentacja projektowa

Wymagania, jakie powinna spełniać dokumentacja projektowa, zostały określone w § 4 ust. 1 rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Prawo

Unieważnienie w procedurze odwróconej

Przy dwóch (lub więcej) kryteriach oceny ofert w procedurze odwróconej zamawiający nie może zrezygnować z wezwania do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę, którego ofertę oceniono najwyżej.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

In-house w orzecznictwie

Artykuł 67 ust. 1 pkt 12 pzp stanowi jeden z określonych w pzp wyjątków, do których odsyła art. 10 ust. 2 pzp, od zasady prymatu trybów najbardziej konkurencyjnych.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Interesy podwykonawców w przetargach drogowych

Omawiamy wyniki kontroli NIK przeprowadzonych w celu oceny zabezpieczenia interesów podwykonawców w postępowaniach o udzielenie zamówienia na roboty budowlane.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Organy kontroli prawnokarnej

Zmowom przetargowym i innym nieprawidłowościom w zamówieniach publicznych mają zapobiegać m.in. działania podejmowane przez podmioty właściwe w sprawie wykrywania przestępstw, jak CBŚP i ABW, a także KAS.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Prowadzenie postępowania

Omyłki w ofertach przetargowych

Jakiego typu omyłki i w jakich sytuacjach zamawiający może samodzielnie poprawić w ofertach wykonawców?

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

JEDZ w praktyce i orzecznictwie (cz. 1)

Analizujemy kwestię prawidłowego przygotowania i złożenia przez wykonawcę jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, uwzględniając wydane w tym zakresie orzecznictwo.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Wyjaśnianie rażąco niskiej ceny

Cena rażąco niska jest ceną nierealistyczną, nieadekwatną do zakresu i kosztów prac składających się na dany przedmiot zamówienia, zakładającą wykonanie zamówienia poniżej jego rzeczywistych kosztów.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Konflikt interesów

Rynek zamówień publicznych może stanowić pole do nadużyć. Jednym z istotnych źródeł możliwych nieprawidłowości w postępowaniu o zamówienie publiczne jest brak bezstronności i obiektywizmu osób prowadzących postępowanie.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Tryb kolejnego postępowania

Czy wszczynając ponowne postępowanie obejmujące przedmiot postępowania unieważnionego, zamawiający może swobodnie wybrać jeden z trybów szczególnych, czy też istnieją ustawowe wytyczne w tym zakresie?

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Usługi badawcze i prace rozwojowe

Jakie są przesłanki skorzystania z wyłączenia dotyczącego udzielania zamówień na usługi badawczo-rozwojowe i jakie usługi mogą być zamawiane w ramach tego wyłączenia?

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Prawo opcji a roboty budowlane

Czy zamawiający może przewidzieć skorzystanie z prawa opcji w ramach dokumentacji dotyczącej zamówienia na roboty budowlane?

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Pytanie - odpowiedź

Poprawianie omyłek w ofertach wykonawców

Na pytania naszych Czytelników przesyłane do redakcji odpowiada Magdalena Michałowska.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Rzecz o elektronizacji

Technologia BIM

Rzecz o elektronizacji

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Wokół tematu

Podstawowe obszary działalności KIO

Prezentujemy fragment opracowania dotyczącego działalności Krajowej Izby Odwoławczej w 2017 r., stanowiący podsumowanie analizy podstawowych obszarów działalności Izby w ujęciu liczbowym.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Zwróć uwagę na...

Precyzyjne opisanie kryteriów oceny ofert

Celem postępowania o zamówienie publiczne jest wybór oferty najkorzystniejszej, a zamawiający powinien dokonać tego wyboru na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w siwz. Zgodnie z art. 91 ust. 2 pzp kryteria oceny ofert muszą odnosić się do przedmiotu zamówienia, co oznacza, że nie można stosować dowolnych kryteriów, lecz tylko takie, które dotyczą oferowanej usługi, dostawy lub roboty budowlanej.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

All rights reserved © 2012 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne