Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Rozporządzenie ws. inwestycji...

29 Październik 2020 
Rząd pracuje nad rozporządzeniem, które określi listę inwestycji towarzyszących, która...

Projekt nowelizacji ustawy o...

29 Październik 2020 
Klub KO przygotował projekt nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu i zwalczaniu COVID-19,...

Przesunięcie terminu wejścia...

29 Październik 2020 
Związek Powiatów Polskich alarmuje, że choć nowe Prawo zamówień publicznych ma zacząć...

Wrzesień 2018 - spis treści

Opinie

Czy zamawiający może nie dokonać poprawy omyłek w ofercie i jakie z tego tytułu poniesie konsekwencje?

Ustawa Prawo zamówień publicznych wprost stanowi, że zamawiający ma obowiązek poprawić omyłki popełnione przez wykonawcę w ofercie, o ile oczywiście kwalifikują się one do poprawy.

dostępny w całości Czytaj więcej

Czy zamawiający może nie dokonać poprawy omyłek w ofercie i jakie z tego tytułu poniesie konsekwencje?

W myśl art. 87 ust. 2 pkt 1–3 pzp zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie;
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

dostępny w całości Czytaj więcej

Opis przedmiotu zamówienia

Wielobranżowa dokumentacja projektowa

Wymagania, jakie powinna spełniać dokumentacja projektowa, zostały określone w § 4 ust. 1 rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Prawo i orzecznictwo

Unieważnienie w procedurze odwróconej

Przy dwóch (lub więcej) kryteriach oceny ofert w procedurze odwróconej zamawiający nie może zrezygnować z wezwania do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę, którego ofertę oceniono najwyżej.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

In-house w orzecznictwie

Artykuł 67 ust. 1 pkt 12 pzp stanowi jeden z określonych w pzp wyjątków, do których odsyła art. 10 ust. 2 pzp, od zasady prymatu trybów najbardziej konkurencyjnych.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Interesy podwykonawców w przetargach drogowych

Omawiamy wyniki kontroli NIK przeprowadzonych w celu oceny zabezpieczenia interesów podwykonawców w postępowaniach o udzielenie zamówienia na roboty budowlane.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Organy kontroli prawnokarnej

Zmowom przetargowym i innym nieprawidłowościom w zamówieniach publicznych mają zapobiegać m.in. działania podejmowane przez podmioty właściwe w sprawie wykrywania przestępstw, jak CBŚP i ABW, a także KAS.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Prowadzenie postępowania

Omyłki w ofertach przetargowych

Jakiego typu omyłki i w jakich sytuacjach zamawiający może samodzielnie poprawić w ofertach wykonawców?

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

JEDZ w praktyce i orzecznictwie (cz. 1)

Analizujemy kwestię prawidłowego przygotowania i złożenia przez wykonawcę jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, uwzględniając wydane w tym zakresie orzecznictwo.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Wyjaśnianie rażąco niskiej ceny

Cena rażąco niska jest ceną nierealistyczną, nieadekwatną do zakresu i kosztów prac składających się na dany przedmiot zamówienia, zakładającą wykonanie zamówienia poniżej jego rzeczywistych kosztów.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Konflikt interesów

Rynek zamówień publicznych może stanowić pole do nadużyć. Jednym z istotnych źródeł możliwych nieprawidłowości w postępowaniu o zamówienie publiczne jest brak bezstronności i obiektywizmu osób prowadzących postępowanie.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Tryb kolejnego postępowania

Czy wszczynając ponowne postępowanie obejmujące przedmiot postępowania unieważnionego, zamawiający może swobodnie wybrać jeden z trybów szczególnych, czy też istnieją ustawowe wytyczne w tym zakresie?

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Usługi badawcze i prace rozwojowe

Jakie są przesłanki skorzystania z wyłączenia dotyczącego udzielania zamówień na usługi badawczo-rozwojowe i jakie usługi mogą być zamawiane w ramach tego wyłączenia?

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Prawo opcji a roboty budowlane

Czy zamawiający może przewidzieć skorzystanie z prawa opcji w ramach dokumentacji dotyczącej zamówienia na roboty budowlane?

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Pytanie - odpowiedź

Poprawianie omyłek w ofertach wykonawców

Na pytania naszych Czytelników przesyłane do redakcji odpowiada Magdalena Michałowska.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Rzecz o elektronizacji

Technologia BIM

Rzecz o elektronizacji

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Wokół tematu

Podstawowe obszary działalności KIO

Prezentujemy fragment opracowania dotyczącego działalności Krajowej Izby Odwoławczej w 2017 r., stanowiący podsumowanie analizy podstawowych obszarów działalności Izby w ujęciu liczbowym.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

Zwróć uwagę na...

Precyzyjne opisanie kryteriów oceny ofert

Celem postępowania o zamówienie publiczne jest wybór oferty najkorzystniejszej, a zamawiający powinien dokonać tego wyboru na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w siwz. Zgodnie z art. 91 ust. 2 pzp kryteria oceny ofert muszą odnosić się do przedmiotu zamówienia, co oznacza, że nie można stosować dowolnych kryteriów, lecz tylko takie, które dotyczą oferowanej usługi, dostawy lub roboty budowlanej.

dostępny w wydaniu papierowym Czytaj więcej

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne