Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Firma Wiktora P. ze zmiennym powodzeniem przystępuje do czterech, a czasem nawet do sześciu postępowań w miesiącu. Jedynie w gminie U. nigdy dotychczas nie wygrała, gdyż wszystkie trzy postępowania zostały unieważnione zaraz po otwarciu ofert.
Zamawiający powinni pamiętać, że w przypadku zamawiania usług ochrony osób i mienia muszą wymagać od wykonawców posiadania koncesji na prowadzenie takiej działalności.
Dobrze jest na terenie przyszłej inwestycji przeprowadzić archeologiczne badania rozpoznawcze. Ich koszt jest mniejszy niż koszt ewentualnego wstrzymania prac w razie wystąpienia stanowisk archeologicznych.
Zasady dotyczące regulowania zaległych płatności na podstawie uchwalonej ustawy o spłacie niezaspokojonych należności przedsiębiorców za niektóre prace wynikające z realizacji udzielonych zamówień publicznych.
Zasady przygotowania i przeprowadzania postępowania o zamówienie publiczne przez centralnego zamawiającego na przykładzie jednostek sądownictwa powszechnego.
Czy złożenie oferty przez wykonawcę, który jest jednocześnie pracownikiem zamawiającego, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji?
Skarga składana do sądu okręgowego ma służyć badaniu prawidłowości działania KIO, która orzeka często w sprawach dużej wagi. Jednak z racji wysokich kosztów, jakie trzeba w związku z tym ponieść, jest środkiem ochrony prawnej stosowanym niezwykle rzadko. Opłata za wniesienie skargi może bowiem wynieść nawet 5 mln zł.
Choć informacja o wykonaniu przez zamawiającego czynności niezgodnej z prawem nie ma dla niego wiążącego charakteru, jest jednak instytucją przydatną, gdyż pozwala mu naprawić ewentualne błędy.
Prawo zamówień publicznych jest po to, aby wygrać przetarg, a nie po to, aby dobrze wykonać przedmiot zamówienia. Czy ta, coraz częściej powtarzana opinia, jest słuszna?
Pojęcie oferty orientacyjnej pojawia się tylko w przypadku dynamicznego systemu zakupów. Jest to specyficzny rodzaj oferty, który w żaden sposób nie wiąże wykonawcy, ponieważ nie zawiera oświadczenia woli.
Wokół partnerstwa publiczno-prywatnego i koncesji narosło wiele mitów, które zniechęcają do ich stosowania. Tymczasem, mogą być one efektywnie wykorzystywane przy realizacji bardzo różnorodnych zadań.
Jeśli zamawiający na etapie wszczęcia postępowania nie jest pewny czy będzie zamawiał określone dostawy lub usługi towarzyszące zamówieniu podstawowemu, może skorzystać z prawa opcji.
Kiedy zamawiający musi, a kiedy może udostępnić specyfikację istotnych warunków zamówienia na swojej stronie internetowej, a także czy może ograniczyć wykonawcy wgląd do jej wersji papierowej lub w ogóle tego odmówić?
Na pytania naszych czytelników przesyłane do redakcji w tym numerze miesięcznika odpowiada Eliza Grabowska-Szweicer
Pierwsze traktaty stanowiące podstawę prawną i organizacyjną funkcjonowania Unii Europejskiej powstały w latach 50. XX wieku. Od tego czasu wielokrotnie się zmieniały, dostosowując do sytuacji gospodarczej i politycznej.
Leasing jako sposób na finansowanie inwestycji jednostek publicznych zyskuje na popularności. Postrzegany jest jako atrakcyjna forma pozyskania funduszy, dzięki której samorządy mogą zakupić niezbędne dobra.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne