Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Modernizacja dróg łączących...

31 Grudzień 2019 
O blisko 12 mln euro wzrosną inwestycje w infrastrukturę drogową na polsko-słowackim...

Zamówienia z branży IT dla...

31 Grudzień 2019 
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który ma ponad 24 mln klientów, ma też największy system...

Centrum Usług Społecznych

31 Grudzień 2019 
Usługi społeczne są ważnym obszarem inwestycji finansowanych z Funduszy Europejskich.

Opinie

Czy zamawiający może nie dokonać poprawy omyłek w ofercie i jakie z tego tytułu poniesie konsekwencje?

Ustawa Prawo zamówień publicznych wprost stanowi, że zamawiający ma obowiązek poprawić omyłki popełnione przez wykonawcę w ofercie, o ile oczywiście kwalifikują się one do poprawy.

Wrzesień 2018, Mateusz Saczywko

dostępny w całości Czytaj więcej

Czy zamawiający może nie dokonać poprawy omyłek w ofercie i jakie z tego tytułu poniesie konsekwencje?

W myśl art. 87 ust. 2 pkt 1–3 pzp zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie;
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

Wrzesień 2018, Agnieszka Szulakowska

dostępny w całości Czytaj więcej

W jaki sposób decyzja dotycząca kwestii podziału zamówienia na części wpływa na sytuację zamawiającego i wykonawcy

Wykonawca nie może zapominać, że zamawiający jest gospodarzem postępowania i to on decyduje o kształcie i zakresie przedmiotu zamówienia. 

Sierpień 2018, Iwona Ziarniak

dostępny w całości Czytaj więcej

W jaki sposób decyzja dotycząca kwestii podziału zamówienia na części wpływa na sytuację zamawiającego i wykonawcy

Zamawiający są zobowiązani do tego, by w protokole postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wskazać powody niedokonania podziału zamówienia na części. 

Sierpień 2018, Grzegorz Mazurek

dostępny w całości Czytaj więcej

Jakie możliwości w praktyce daje zamawiającemu prawo opcji?

Prawo opcji stosowane jest głównie do dostaw i usług, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby stosować opcję także w postępowaniach o udzielenie zamówienia na roboty budowlane. Co prawda art. 34 ust. 5 pzp w swej treści odnosi się tylko do dostaw i usług, jednak przepis ten określa jedynie sposób ustalania wartości zamówienia, a nie stanowi o możliwości używania opcji – w tym zakresie ustawodawca krajowy nie stawia żadnych ograniczeń. 

Lipiec 2018, Jerzy Wysocki

dostępny w całości Czytaj więcej

Jakie możliwości w praktyce daje zamawiającemu prawo opcji?

Jestem pracownikiem zamawiającego od ponad 25 lat i tylko raz zastosowałem opcję – był to leasing samochodu z opcją wykupu. Na dostawy i usługi powtarzające się okresowo (usługi pocztowe, energia elektryczna, gaz ziemny, utrzymanie terenów zielonych) oraz dostawę różnych produktów, np. artykułów biurowych, podpisywane są umowy na czas określony. 

Lipiec 2018, Zbigniew Leszczyński

dostępny w całości Czytaj więcej

Na jakie aspekty zamówień publicznych zwraca uwagę Komisja Europejska w swoim raporcie na temat najczęściej popełnianych błędów

Przedmiotem zainteresowania Komisji były kwestie związane nie tylko z samą procedurą, ale również z racjonalnością dokonywania zakupów. Spojrzenie na zamówienia publiczne ma bowiem szerszy wymiar i nieodzownie wiąże się z kwestią racjonalnego wydatkowania środków publicznych.

Czerwiec 2018, Paweł Adam Trojan

dostępny w całości Czytaj więcej

Na jakie aspekty zamówień publicznych zwraca uwagę Komisja Europejska w swoim raporcie na temat najczęściej popełnianych błędów

Opublikowana w lutym 2018 r. przez Komisję Europejską uaktualniona wersja Wskazówek, w jaki sposób uniknąć najczęstszych błędów w zamówieniach publicznych związanych z projektami współfinansowanymi z funduszy unijnych to dokument ważny dla praktyki.

Czerwiec 2018, Jarosław Jerzykowski

dostępny w całości Czytaj więcej

Jaka jest rola pytań do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w praktyce?

Wykonawcy przez zadawanie pytań dotyczących treści siwz sygnalizują zamawiającemu pewne nieprawidłowości, polegające np. na ograniczeniu konkurencji. Zdarza się, że w swoich pytaniach wykonawcy formułują wnioski o zawarcie w opisie przedmiotu zamówienia konkretnego (swojego) rozwiązania.

Maj 2018, Grzegorz Mazurek

dostępny w całości Czytaj więcej

Jaka jest rola pytań do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w praktyce?

Celem zadawania pytań do siwz, a w konsekwencji odpowiedzi na nie, jest doprecyzowanie lub uszczegółowienie intencji zamawiającego zawartych w specyfikacji. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest podstawowym dokumentem wiążącym zarówno zamawiającego, jak i wykonawcę, w którym zamawiający określa w szczególności warunki wyboru oferty najkorzystniejszej oraz warunki realizacji udzielanego zamówienia.

Maj 2018, Agnieszka Szulakowska

dostępny w całości Czytaj więcej
1  Poprzednia  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Następna  12

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne