Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Pakiet wolnościowy

27 Listopad 2019 
Prawo budowlane ma się stać proobywatelskie, deregulacyjne i wolnościowe – taki cel...

Realizacja programów unijnych

27 Listopad 2019 
Portal Funduszy Europejskich opublikował dane dotyczące postępów w realizacji programów...

Zmiana ustawy o zasadach...

27 Listopad 2019 
6 listopada 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o zasadach...

Opinie

Jakie wartości należy porównać, przystępując do weryfikacji oferty pod kątem rażąco niskiej ceny?

Artykuł 90 ust. 1 pzp ma na celu wskazać uprawnienia i obowiązki osoby oceniającej oferty pod kątem stwierdzenia, czy cenę zaoferowaną przez wykonawcę można uznać za rażąco niską. Ponieważ uważam, że orzecznictwo ma pomagać zamawiającym w podejmowaniu prawidłowych decyzji, to wyrok KIO 148/15 przyjmuję z dużym zadowoleniem.

Kwiecień 2015, Jerzy Wysocki

dostępny w całości Czytaj więcej

Jakie wartości należy porównać, przystępując do weryfikacji oferty pod kątem rażąco niskiej ceny?

Kilka dni temu przez portale społecznościowe i fora, na których wymieniają się wiedzą i doświadczeniem uczestnicy procesu udzielania zamówień publicznych, przetoczyła się dyskusja na temat orzeczenia KIO 148/15.

Kwiecień 2015, Eliza Grabowska-Szweicer

dostępny w całości Czytaj więcej

Roboty budowlane powszechnie dostępne o ustalonych standardach a kryterium ceny

Uważam, że w postępowaniach dotyczących prostych, typowych robót budowlanych stosowanie ceny jako wyłącznego kryterium oceny ofert nie powinno być traktowane jako błąd. Oczywiście, w celu zachowania określonych prawem zasad systemu zamówień publicznych zamawiający powinien – w opisie przedmiotu zamówienia i w warunkach udziału w postępowaniu – postawić jednoznaczne i adekwatne do przedmiotu zamówienia wymogi dotyczące jakości, funkcjonalności, terminu wykonania, terminu gwarancji itd.

Marzec 2015, Jerzy Wysocki

dostępny w całości Czytaj więcej

Roboty budowlane powszechnie dostępne o ustalonych standardach a kryterium ceny

Trudno oprzeć się wrażeniu, że obowiązek stosowania przez zamawiających innych kryteriów oceny ofert niż cena ma nie tylko zapobiegać złej jakości realizowanych zamówień, ale i przeciwdziałać powszechnemu przekonaniu (z którym się nie zgadzam), że „tanio to źle”.

Marzec 2015, Zbigniew Leszczyński

dostępny w całości Czytaj więcej

Czy i jakie możliwości ma zamawiający w zakresie wykrywania zmów przetargowych?

Zmowy przetargowe stanowią niewątpliwie jedno z najbardziej negatywnych zjawisk sektora zamówień publicznych. Powodują one sztuczne zawyżenie ceny oferty najkorzystniejszej i eliminowanie konkurencji na rynku.

Luty 2015, Mariusz Partyka

dostępny w całości Czytaj więcej

Czy i jakie możliwości ma zamawiający w zakresie wykrywania zmów przetargowych?

Zamawiający powinien przeprowadzać postępowanie z należytą starannością, wynikającą z art. 355 § 1 kodeksu cywilnego w zw. z art. 14 pzp. Istnieje kilka środków przeciwdziałania zmowom, np. wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 pzp, odrzucenie jego oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 3 pzp oraz zatrzymanie wadium na podstawie art. 46 ust. 4a pzp.

Luty 2015, Paweł Granecki

dostępny w całości Czytaj więcej
1  Poprzednia  4  5  6  7  8  9  10  11  12 

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne