Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 01-02-2012 | Autor: | Danuta Domżalicka |
Zgodnie z ustawą z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (tekst jedn. DzU z 2011 r. nr 45, poz. 236), dalej: ugk, rozwiązanie przez jednostki samorządu terytorialnego (dalej: jst) problemu bezdomnych zwierząt obejmuje zakres zadań związanych z gospodarką komunalną. Również postanowienia ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. DzU z 2005 r. nr 236, poz. 2008 ze zm.), dalej: uuczp, stanowią, że utrzymanie czystości i porządku w gminach należy do obowiązkowych zadań własnych gminy, przy czym zakres tych zadań obejmuje m.in. zorganizowanie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami. Szczegółowe zasady realizacji tego obowiązku określają odrębne przepisy.
Z postanowień ugk wynika, że schroniska dla zwierząt mogą być prowadzone przez samorządowe zakłady budżetowe lub spółki prawa handlowego. Ustawa ta dopuszcza możliwość zawarcia umowy na prowadzenie schroniska dla zwierząt z wybranym wykonawcą z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (DzU nr 157, poz. 1240 ze zm.), m.in. w trybie przepisów:
albo na zasadach ogólnych. Trzeba jednak pamiętać o zawartym w ugk zastrzeżeniu, że jeżeli do prowadzenia danego rodzaju działalności na podstawie innych ustaw wymagane jest uzyskanie zezwolenia, jst mogą powierzyć wykonywanie zadań wyłącznie podmiotowi posiadającemu wymagane zezwolenie.
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne