Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Ratowanie zabytkowych kopalni

03 Czerwiec 2020 
Na stronach Rządowego Centrum Legislacji zamieszczono przygotowany przez Ministerstwo...

Unijna pomoc w dobie kryzysu

03 Czerwiec 2020 
Podczas debaty „Unia Europejska – odpowiedź na kryzys”, która odbyła się pierwszego dnia...

Kolejne zmiany w zamówieniach...

03 Czerwiec 2020 
Rada Ministrów 20 maja przyjęła projekt ustawy o dopłatach do oprocentowania kredytów...

Kosztowna promocja

Data publikacji: 05-05-2008 Autor: Adam Wiktorowski

Przeprowadzenie postępowania na kampanię public relations oraz kampanię promocyjną nie tylko należy do grupy zamówień skomplikowanych, ale również takich, które mogą być realizowane zarówno w kraju, jak i za granicą.

Zgodnie ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (dalej: Pzp) za opis przedmiotu zamówienia odpowiada zamawiający. Jego sporządzenie niejednokrotnie przysparza jednak zamawiającemu wielu trudności, w szczególności gdy mamy do czynienia z zamówieniem nietypowym, którego zakres wykracza poza umiejętności pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie postępowania. Jednym z rodzajów takich trudnych zamówień jest postępowanie na przeprowadzenie kampanii public relations oraz kampanii promocyjnej. Generalnie można stwierdzić, iż kampanie PR są domeną agencji reklamowych i promocyjnych, w związku z czym to właśnie one w pierwszej kolejności odpowiedzą na zamieszczone ogłoszenie. Na wstępie należy podkreślić, iż przeprowadzenie kompleksowej kampanii PR lub kampanii promocyjnej nie jest tanie, w związku z czym zamawiający powinien bardzo dokładnie przeprowadzić badanie rynku co do szacunkowej ceny zamówienia, gdyż po złożeniu ofert może się okazać, że zamawiający będzie musiał unieważnić postępowanie w trybie art. 93 ust. 1 pkt 4 Pzp, ponieważ cena oferty najkorzystniejszej przewyższać będzie kwotę przeznaczoną przez niego na sfinansowanie zamówienia. Ważne jest też, czy dana kampania promocyjna ma obejmować swym zasięgiem jedynie teren miasta, całego kraju, czy też ma wykraczać poza jego granice, a także jakie cele mają zostać dzięki niej osiągnięte. Poniżej zamieszczam przykłady celów, jakie mogłyby zostać postawione w przypadku promowania Polski poza granicami kraju.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne