Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 02-10-2008 | Autor: | Halina Olszowska |
Oficjalna lista literatury z zakresu zamówień publicznych dostępna w internecie liczy 33 publikacje Urzędu Zamówień Publicznych, ale wymienia jedynie te, które wydano w latach 1995-2004. Lista zawiera też 82 inne publikacje, z których najstarsza pamięta 1994 rok, zaś najmłodsza – ostatnią nowelizację z 2007 r. Nie od rzeczy będzie wspomnieć, że na liście tej wymieniono także 3 miesięczniki oraz jeden kwartalnik, gdzie można znaleźć artykuły z zakresu zamówień publicznych. Czując niedosyt, szczególnie w zakresie świeżych, będących do nabycia, publikacji, sięgnęłam do wyszukiwarki internetowej, która w ekspresowym czasie pokazała mi 95.700 linków pod roboczym hasłem „podręcznik zamówień publicznych”. Dzięki temu zdobyłam wiedzę, że rynek jest wprost zawalony różnymi podręcznikami, ściągami, wypisami, interpretacjami, wyjaśnieniami i przykładami dotyczącymi zamówień publicznych. Stwierdziwszy zatem, że kolejny podręcznik, tym bardziej mojego autorstwa, jest potrzebny jak przysłowiowa dziura w moście, zajęłam się studiowaniem tego, co dostępne, a od czego i tak się włos na głowie jeży. Dawno temu pewien człowiek od zamówień, rozpoczynający swą karierę w jednostce samorządowej, zapytał mnie, który podręcznik powinien wybrać, aby uzyskać jak największą wiedzę w zakresie zamówień publicznych i jakimi kryteriami powinien kierować się przy nabywaniu takiego podręcznika. Moje badania postanowiłam więc spożytkować także w tym kierunku. Tym bardziej gdy przypomniał mi się jeden z wywiadów z osobą, która narzekała na „zarżnięcie robotą”, bo właśnie współtworzy podręcznik zamówień. A jest to osoba dopiero wstępująca na grząski obszar zamówień publicznych. No, ale jak mówi przysłowie, „nie matura, a chęć szczera…”. Tymczasem podręcznik to książka przeznaczona dla ucznia, w której zawarty jest materiał nauczania, przedstawiony za pomocą tekstów, ilustracji, schematów. Książka, której autorami powinni być specjaliści z danej dziedziny wiedzy. Podręcznik powinien być podstawą nauczania dla każdego, kto prowadzi szkolenia z zamówień publicznych, ale i dla tych, którzy są uczestnikami takich szkoleń. Powinien być przydatny uczestnikom także po ukończeniu kursu w ich codziennej pracy. W Polsce szkolny podręcznik pisany jest do konkretnego programu nauczania i wraz z tym programem zatwierdzany przez MEN.
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne