Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

UZP o zamówieniach na...

11 Marzec 2021 
Zamówieniami publicznymi na innowacje określa się wszelkie zamówienia obejmujące zakup...

Wodny plac zabaw w Katowicach

11 Marzec 2021 
W Katowicach rozpoczyna się właśnie budowa wodnego placu zabaw na Osiedlu Tysiąclecia w...

Polska największym...

11 Marzec 2021 
Jak wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, eksport autobusów elektrycznych...

MSP na unijnym rynku zamówień publicznych (cz. 2)

Data publikacji: 04-11-2008 Autor: Zbigniew Raczkiewicz
Tagi:    siwz   zamówienia publiczne
Autor: Bartłomiej Brosz

Rola małych i średnich przedsiębiorstw w systemie zamówień publicznych oraz sposoby na zwiększenie ich udziału w rynku w oparciu o obowiązujące obecnie uregulowania prawne.

Wpaździernikowym numerze „Przetargów Publicznych” opisane zostały miejsce i rola MSP na rynkach zamówień publicznych oraz sposoby poprawienia sytuacji przedsiębiorstw z tego sektora. Druga część artykułu zawiera charakterystykę kolejnych problemów, na jakie napotykają małe i średnie firmy oraz możliwe metody ich rozwiązania.

Zapewnienie dostępu do istotnych informacji

Istnieje również możliwość polepszenia dostępu do informacji, dlatego też Komisja Europejska zaproponowała we wspomnianym w pierwszej części artykułu Europejskim Kodeksie Najlepszych Praktyk pewne kroki, które należałoby podjąć. Ich celem ma być zapewnienie łatwego dostępu do wszystkich istotnych informacji dotyczących możliwości biznesowych związanych z zamówieniami publicznymi. Propozycje Komisji zgrupowane zostały w trzech blokach dotyczących:

 

1) ułatwień, które może zapewnić stosowanie e-zamówień,

2) centrów informacyjnych,

3) informacji zwrotnej dla wykonawców.

 

Źródła informacji dotyczących zamówień publicznych

Przeprowadzone przez Komisję badanie pokazało, że przedsiębiorcy do pozyskania informacji na temat zamówień najczęściej wykorzystują inne strony internetowe – 43 proc., publikacje rządowe – 39 proc. oraz informacje udzielane przez zamawiających – 36 proc. Z drugiej strony, najrzadziej informacje pozyskiwane są w stowarzyszeniach i izbach handlowych – 76 proc., firmach oferujących usługi doradcze – 75 proc. oraz z publikacji UE – 65 proc.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne