Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 04-11-2008 | Autor: | Zbigniew Raczkiewicz |
Wpaździernikowym numerze „Przetargów Publicznych” opisane zostały miejsce i rola MSP na rynkach zamówień publicznych oraz sposoby poprawienia sytuacji przedsiębiorstw z tego sektora. Druga część artykułu zawiera charakterystykę kolejnych problemów, na jakie napotykają małe i średnie firmy oraz możliwe metody ich rozwiązania.
Istnieje również możliwość polepszenia dostępu do informacji, dlatego też Komisja Europejska zaproponowała we wspomnianym w pierwszej części artykułu Europejskim Kodeksie Najlepszych Praktyk pewne kroki, które należałoby podjąć. Ich celem ma być zapewnienie łatwego dostępu do wszystkich istotnych informacji dotyczących możliwości biznesowych związanych z zamówieniami publicznymi. Propozycje Komisji zgrupowane zostały w trzech blokach dotyczących:
1) ułatwień, które może zapewnić stosowanie e-zamówień,
2) centrów informacyjnych,
3) informacji zwrotnej dla wykonawców.
Źródła informacji dotyczących zamówień publicznych
Przeprowadzone przez Komisję badanie pokazało, że przedsiębiorcy do pozyskania informacji na temat zamówień najczęściej wykorzystują inne strony internetowe – 43 proc., publikacje rządowe – 39 proc. oraz informacje udzielane przez zamawiających – 36 proc. Z drugiej strony, najrzadziej informacje pozyskiwane są w stowarzyszeniach i izbach handlowych – 76 proc., firmach oferujących usługi doradcze – 75 proc. oraz z publikacji UE – 65 proc.
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne