Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Pakiet wolnościowy

27 Listopad 2019 
Prawo budowlane ma się stać proobywatelskie, deregulacyjne i wolnościowe – taki cel...

Realizacja programów unijnych

27 Listopad 2019 
Portal Funduszy Europejskich opublikował dane dotyczące postępów w realizacji programów...

Zmiana ustawy o zasadach...

27 Listopad 2019 
6 listopada 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o zasadach...

Meble biurowe

Data publikacji: 04-08-2009 Autor: Magdalena Rudnik

Każdy, kto stanął przed koniecznością zakupu mebli biurowych, może stwierdzić, że nie jest to proste zadanie. Trzeba bowiem zmierzyć się z szeregiem problemów, zwłaszcza pod kątem jakości i funkcjonalności zamawianych mebli.

Przystępując do zakupu mebli biurowych, trzeba mieć na uwadze, że koszty z tym związane amortyzują się przez 60 miesięcy, co oznacza, że faktyczny miesięczny koszt to 1/60 wartości stanowiska pracy, co w Polsce oznacza średnio około 42 zł. Kolejna kwestia to oczekiwania zamawiających co do okresu użytkowania zakupionych mebli, które zwykle wykraczają poza okres 10 lat, a to powoduje, że nowy zakup mebli nie będzie przez ten czas brany pod uwagę.

 

Ponadto zakup mebli organizuje zamawiający dla swoich pracowników, czyli „dla siebie”, jednak często nie posiada żadnej szczególnej wiedzy dotyczącej nowych rozwiązań w tym zakresie – kupuje więc meble podobne do już użytkowanych, które mogły nie być ani trwałe, ani wygodne.

Dwa podejścia

Co jednak zrobić, gdy nie posiadamy wystarczającego doświadczenia, aby dokonać zakupu, z którego wszyscy będą zadowoleni? Jak wskazano na wstępie, najtrudniejszą kwestią jest opis przedmiotu zamówienia. Można go przygotować na dwa sposoby.

 

  • Pierwszy sposób – skorzystanie z art. 29 Pzp

 

1. Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniających wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.

2. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.

3. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne