Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 04-11-2013 |
Choć istnienie przepisów dotyczących zamówień publicznych jest obecnie czymś oczywistym, ustawa regulująca te kwestie w polskim ustawodawstwie jest stosunkowo młoda. Prace nad stworzeniem nowoczesnego prawa zamówień publicznych rozpoczęły się w 1991 r., a ich skutkiem była uchwalona w 1994 r. ustawa o zamówieniach publicznych, która zaczęła obowiązywać od 1 stycznia 1995 r. W ten sposób wprowadzono w Polsce system zamówień publicznych.
Ustawa o zamówieniach publicznych, jako swoiste novum w prawodawstwie, spowodowała konieczność wyspecjalizowania osób, które na co dzień zajmowałyby się problematyką zamówień.
W odpowiedzi na tę naglącą potrzebę w 1998 r., a więc zaraz po pierwszej ważnej nowelizacji ustawy o zamówieniach, powstała Kancelaria JTP, dziś znana jako Kancelaria Prawna PIERÓG & Partnerzy. Była ona jedną z pierwszych kancelarii, które specjalizowały się w kwestiach związanych z zamówieniami publicznymi. Na rynku usług prawniczych była to wówczas rzadkość, gdyż obsługą zamówień publicznych zajmowały się różne firmy, niekoniecznie prawnicze.
Założycielem Kancelarii jest Jerzy Pieróg, radca prawny i adwokat, jeden z pionierów zamówień publicznych w Polsce oraz autor serii komentarzy do pzp. W opinii Chambers Europe z 2013 r. mec. Jerzy Pieróg to: „Jeden z najbardziej doświadczonych specjalistów w tej dziedzinie, bardzo ceniony zarówno ze względu na swoją zdolność teoretycznego rozumienia prawa, jak i umiejętne prowadzenie spraw spornych”.
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne