Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Ochrona zabytków w...

02 Wrzesień 2020 
Ponad 4 mln zł przeznaczył samorząd województwa podkarpackiego na dotacje dla zabytków w...

Serwis e-budownictwo

02 Wrzesień 2020 
2 sierpnia 2020 r. ruszył serwis e-budownictwo (e-budownictwo.gunb.gov.pl).

Sprawozdanie z działalności...

02 Wrzesień 2020 
W sierpniu br. Krajowa Rada Regionalnych Izb Obrachunkowych przedstawiła „Sprawozdanie z...

Wyłanianie zarządcy instytucji kultury

Data publikacji: 01-10-2013 Autor: Magdalena Wedelstedt
Tagi:    siwz   kary umowne

Zgodnie z obowiązującym prawem wyłanianie zarządcy powinno się odbywać w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wybór trybu ustawodawca pozostawił jednak zamawiającemu.

Efektem prac prowadzonych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego są zmiany legislacyjne regulowane przez ustawę z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw. Przepisy te w połączeniu z obowiązującą od 1 stycznia 2012 r. obszerną nowelizacją ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (dalej: uopdk) powodują zmianę niekorzystnych regulacji poprzez wprowadzenie jednoznacznych przepisów w miejsce tych budzących największe wątpliwości oraz zapewnienie większej elastyczności w prowadzeniu działalności kulturalnej przez rząd i samorządy terytorialne.

Umowa o zarządzaniu instytucją kultury

Istotne znaczenie ma dodany do uopdk art. 15a, który umożliwia wyłonienie zarządcy instytucji kultury w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Wybór właściwego trybu ustawodawca pozostawił zamawiającemu. W związku z tym zamawiający zobowiązany jest ocenić sytuację i zastosować prawidłowy tryb, określony w ustawie – Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp).

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne