Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

LiveChat w PARP

30 Styczeń 2020 
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła nowy kanał kontaktu z...

Sygnalizacja dla zapatrzonych...

30 Styczeń 2020 
Warszawa testuje nowe oznaczenia przejść dla pieszych, które wyświetlają na chodnikach...

Narzędzia do obliczania LCC

30 Styczeń 2020 
W ramach inicjatywy służącej szerszemu uwzględnianiu kosztów cyklu życia w zamówieniach...

Wyłanianie zarządcy instytucji kultury

Data publikacji: 01-10-2013 Autor: Magdalena Wedelstedt
Tagi:    siwz   kary umowne

Zgodnie z obowiązującym prawem wyłanianie zarządcy powinno się odbywać w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wybór trybu ustawodawca pozostawił jednak zamawiającemu.

Efektem prac prowadzonych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego są zmiany legislacyjne regulowane przez ustawę z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw. Przepisy te w połączeniu z obowiązującą od 1 stycznia 2012 r. obszerną nowelizacją ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (dalej: uopdk) powodują zmianę niekorzystnych regulacji poprzez wprowadzenie jednoznacznych przepisów w miejsce tych budzących największe wątpliwości oraz zapewnienie większej elastyczności w prowadzeniu działalności kulturalnej przez rząd i samorządy terytorialne.

Umowa o zarządzaniu instytucją kultury

Istotne znaczenie ma dodany do uopdk art. 15a, który umożliwia wyłonienie zarządcy instytucji kultury w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Wybór właściwego trybu ustawodawca pozostawił zamawiającemu. W związku z tym zamawiający zobowiązany jest ocenić sytuację i zastosować prawidłowy tryb, określony w ustawie – Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp).

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne