Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Nowe Prawo zamówień...

30 Październik 2019 
14 października 2019 r. Prezydent RP podpisał zupełnie nowe – długo procedowane i...

Muzeum Sztuki Nowoczesnej

30 Październik 2019 
Budowa nowego budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie rozpoczęła się w czerwcu 2019...

Ogólnopolski Szczyt...

30 Październik 2019 
W dniach 26–27 września 2019 r. w Siedlcach odbyła się V edycja Ogólnopolskiego Szczytu...

Anonimowość w konkursach

Data publikacji: 02-09-2013 Autor: Witold Sławiński
Tagi:    konkurs   sąd konkursowy   dane osobowe

W świetle najnowszego orzecznictwa nawet teoretyczna możliwość zidentyfikowania autora pracy konkursowej przez zamawiającego może pozwolić na wykluczenie danego uczestnika z postępowania.

Konkurs jest przyrzeczeniem publicznym, uregulowanym w art. 110–127 ustawy – Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp), w którym zamawiający przez publiczne ogłoszenie przyrzeka nagrodę za wykonanie i przeniesienie prawa do wybranej przez sąd konkursowy pracy konkursowej. Formuła konkursu znajduje zastosowanie zwłaszcza w przypadku prac z zakresu planowania przestrzennego, projektowania urbanistycznego, architektoniczno-budowlanego czy przetwarzania danych. Przepisy pzp wymuszają na zamawiającym, aby w trakcie oceny prac konkursowych autorzy poszczególnych prac nie byli możliwi do zidentyfikowania. W praktyce naruszenie zasady anonimowości rodzi poważne problemy.

Dlaczego anonimowość jest ważna

Ustawodawca celowo podniósł zasadę anonimowości do rangi jednej z najważniejszych reguł rządzących konkursem. Polega ona na zapewnieniu przez zamawiającego takich warunków oceny prac konkursowych, jakie uniemożliwiają identyfikację autora konkretnej pracy aż do momentu ogłoszenia wyników konkursu.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Spis treści Numer niedostępny Zamów prenumeratę

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne