Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Velostrada na Górnym Śląsku

01 Kwiecień 2020 
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) przygotowuje budowę bezkolizyjnej trasy...

Jawne otwarcie ofert a...

01 Kwiecień 2020 
W związku z sytuacją zagrożenia epidemiologicznego u zamawiających pojawiają się pytania...

Jak wprowadzać zmiany do umów...

01 Kwiecień 2020 
W trakcie prac nad nowym pzp wykonawcy wskazywali, że większa elastyczność w zakresie...

Usługi sprzątania

Data publikacji: 02-09-2013 Autor: Magdalena Wedelstedt
Tagi:    siwz

W przypadku utrzymania czystości obiektu najważniejsze jest optymalne określenie zakresu prac, aby środki finansowe poniesione na wykonaną usługę były proporcjonalne do rzeczywistych kosztów poniesionych przez wykonawcę.

Przed przystąpieniem do przygotowania opisu przedmiotu zamówienia zamawiający powinien tak rozeznać swoje rzeczywiste potrzeby, aby priorytetowe założenie zamówienia – czyli utrzymanie obiektu w czystości – zostało osiągnięte. Wykonywane w ramach tej usługi czynności dzieli się na prace wykonywane codziennie oraz okresowo w zależności od potrzeb, np. od poniedziałku do piątku, w soboty i niedziele, raz w tygodniu, raz w miesiącu, raz w roku, według potrzeb itd. Jeżeli zamawiający na etapie prowadzonego postępowania nie jest w stanie precyzyjnie określić częstotliwości wykonywanych usług, warto przewidzieć możliwość udzielania zamówień uzupełniających. Ponadto w trakcie tworzenia opisu przedmiotu zamówienia na świadczenie usług sprzątania należy przeanalizować, czy zakres zamówienia będzie obejmował sprzątanie wyłącznie wnętrza budynku czy również terenu do niego przyległego.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Spis treści Numer niedostępny Zamów prenumeratę

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne