Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Modernizacja dróg łączących...

31 Grudzień 2019 
O blisko 12 mln euro wzrosną inwestycje w infrastrukturę drogową na polsko-słowackim...

Zamówienia z branży IT dla...

31 Grudzień 2019 
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który ma ponad 24 mln klientów, ma też największy system...

Centrum Usług Społecznych

31 Grudzień 2019 
Usługi społeczne są ważnym obszarem inwestycji finansowanych z Funduszy Europejskich.

Usługi sprzątania

Data publikacji: 02-09-2013 Autor: Magdalena Wedelstedt
Tagi:    siwz

W przypadku utrzymania czystości obiektu najważniejsze jest optymalne określenie zakresu prac, aby środki finansowe poniesione na wykonaną usługę były proporcjonalne do rzeczywistych kosztów poniesionych przez wykonawcę.

Przed przystąpieniem do przygotowania opisu przedmiotu zamówienia zamawiający powinien tak rozeznać swoje rzeczywiste potrzeby, aby priorytetowe założenie zamówienia – czyli utrzymanie obiektu w czystości – zostało osiągnięte. Wykonywane w ramach tej usługi czynności dzieli się na prace wykonywane codziennie oraz okresowo w zależności od potrzeb, np. od poniedziałku do piątku, w soboty i niedziele, raz w tygodniu, raz w miesiącu, raz w roku, według potrzeb itd. Jeżeli zamawiający na etapie prowadzonego postępowania nie jest w stanie precyzyjnie określić częstotliwości wykonywanych usług, warto przewidzieć możliwość udzielania zamówień uzupełniających. Ponadto w trakcie tworzenia opisu przedmiotu zamówienia na świadczenie usług sprzątania należy przeanalizować, czy zakres zamówienia będzie obejmował sprzątanie wyłącznie wnętrza budynku czy również terenu do niego przyległego.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Spis treści Numer niedostępny Zamów prenumeratę

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne