Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Radiotelefony dla SW

22 Lipiec 2020 
Służba Więzienna (SW) planuje zakup 1241 sztuk radiotelefonów przenośnych wraz z...

Funduszowy pakiet...

22 Lipiec 2020 
Podmioty korzystające z projektów współfinansowanych ze środków unijnych, których...

Tarcza 4.0

22 Lipiec 2020 
Ustawa z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych...

Niezwłoczność zamieszczania ogłoszenia

Data publikacji: 02-09-2013 Autor: Marcin Piątek

Zgodnie z obowiązującymi przepisami naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest brak upublicznionego ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. Służby kontrolne zwracają też uwagę na zbędną zwłokę w tym zakresie.

W pzp nie ma legalnej definicji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia publicznego. Jego elementy zostały określone w przepisach wykonawczych – zarówno krajowych, jak i unijnych1.


W przepisach prawa w sposób czytelny określono też jego bardzo ważną rolę informacyjną. Przejawia się ona w upublicznianiu ex lege najistotniejszych danych ze wszystkich czynności realizowanych w ramach zamówienia publicznego, w tym przede wszystkim informacji o wykonawcy, który zawarł z zamawiającym umowę i będzie ją realizował.

Jawność jako zasada postępowania

Na gruncie ustawy – Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp) określone zostały trzy podstawowe fazy realizacji zamówień publicznych:

1) postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,
2) udzielenie zamówienia publicznego (zamówienie publiczne),
3) ogłoszenie o udzieleniu zamówienia publicznego.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Spis treści Numer niedostępny Zamów prenumeratę

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne