Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Powiązane artykuły

Punkty ładowania pojazdów...

25 Kwiecień 2019 
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty na dzierżawę 13 miejsc pod...

Wpływ brexitu na zamówienia

25 Kwiecień 2019 
Na nadzwyczajnym szczycie 10 kwietnia br. Rada Europejska zgodziła się przełożyć termin...

Zmiany, zmiany, nowelizacje…

25 Kwiecień 2019 
18 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym...

Korekty w POIiŚ

Data publikacji: 02-09-2013 Autor: Sylwia Mosur-Blezel
Tagi:    konsorcjum   szkoda   nadzór autorski   siwz

Dobiega końca perspektywa finansowa 2007–2013. Każda z inwestycji podlegała lub będzie podlegać kontroli m.in. pod kątem tego, czy wydatki deklarowane przez beneficjentów zostały poniesione zgodnie z przepisami krajowymi i unijnymi.

Jednym z obszarów, w których występuje znaczne ryzyko naruszenia zasad unijnych lub krajowych, są zamówienia publiczne. W tej dziedzinie identyfikuje się ok. połowy wszystkich nieprawidłowości przy wydatkowaniu środków UE. Dla stwierdzenia nieprawidłowości konieczne jest wystąpienie łącznie trzech przesłanek: naruszenie prawa, wynik działania lub zaniechania podmiotu gospodarczego, powodowanie choćby potencjalnej szkody finansowej w budżecie ogólnym UE w drodze finansowania nieuzasadnionego wydatku z budżetu ogólnego.

Taryfikator – dokument, który trzeba znać

W sytuacji stwierdzenia nieprawidłowości, należy wycenić szkodę (zob. ramka: Metody…).

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne