Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Pakiet wolnościowy

27 Listopad 2019 
Prawo budowlane ma się stać proobywatelskie, deregulacyjne i wolnościowe – taki cel...

Realizacja programów unijnych

27 Listopad 2019 
Portal Funduszy Europejskich opublikował dane dotyczące postępów w realizacji programów...

Zmiana ustawy o zasadach...

27 Listopad 2019 
6 listopada 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o zasadach...

Korekty w POIiŚ

Data publikacji: 02-09-2013 Autor: Sylwia Mosur-Blezel
Tagi:    konsorcjum   szkoda   nadzór autorski   siwz

Dobiega końca perspektywa finansowa 2007–2013. Każda z inwestycji podlegała lub będzie podlegać kontroli m.in. pod kątem tego, czy wydatki deklarowane przez beneficjentów zostały poniesione zgodnie z przepisami krajowymi i unijnymi.

Jednym z obszarów, w których występuje znaczne ryzyko naruszenia zasad unijnych lub krajowych, są zamówienia publiczne. W tej dziedzinie identyfikuje się ok. połowy wszystkich nieprawidłowości przy wydatkowaniu środków UE. Dla stwierdzenia nieprawidłowości konieczne jest wystąpienie łącznie trzech przesłanek: naruszenie prawa, wynik działania lub zaniechania podmiotu gospodarczego, powodowanie choćby potencjalnej szkody finansowej w budżecie ogólnym UE w drodze finansowania nieuzasadnionego wydatku z budżetu ogólnego.

Taryfikator – dokument, który trzeba znać

W sytuacji stwierdzenia nieprawidłowości, należy wycenić szkodę (zob. ramka: Metody…).

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Spis treści Numer niedostępny Zamów prenumeratę

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne