Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Pakiet wolnościowy

27 Listopad 2019 
Prawo budowlane ma się stać proobywatelskie, deregulacyjne i wolnościowe – taki cel...

Realizacja programów unijnych

27 Listopad 2019 
Portal Funduszy Europejskich opublikował dane dotyczące postępów w realizacji programów...

Zmiana ustawy o zasadach...

27 Listopad 2019 
6 listopada 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o zasadach...

Złota Księga dobrych praktyk

Data publikacji: 01-08-2013 Autor: Zbigniew Raczkiewicz
Tagi:    siwz

Komisja Europejska opublikowała zestawienie wzorowych rozwiązań w zakresie elektronicznych zamówień publicznych. W tym numerze „Przetargów Publicznych” przedstawiamy wybrane z nich.

W marcu 2013 r. ukazała się przygotowana na zlecenie Komisji Europejskiej Złota Księga dobrych praktyk w zakresie zamówień elektronicznych (dalej: Złota Księga)1. Jej autorzy zidentyfikowali 24 dobre praktyki.

W odniesieniu do każdej z praktyk zidentyfikowane zostały elementy warte rozpropagowania („do wprowadzenia”), jak i te, których lepiej unikać („do unikania”). Każda z praktyk została oceniona w sześciu kategoriach:

1) wspieranie dostępu małych i średnich przedsiębiorstw do zamówień publicznych (MŚP);
2) zapewnienie pewności prawnej i budowania zaufania do zamówień elektronicznych (pewność);
3) ułatwienie w ubieganiu się o zagraniczne zamówienia publiczne (zagranica);
4) promowanie przejrzystości i odpowiedzialności (przejrzystość);
5) zwiększanie efektywności zamówień publicznych (efektywność);
6) wspieranie zmian w zakresie przejścia na zamówienia elektroniczne (transformacja).

 

Dla każdej z praktyk wskazano również którego z 5 etapów postępowania ona dotyczy, to znaczy: e-notyfikacji, e-dostępu, e-składania ofert, e-oceny ofert, e-udzielenia zamówienia (zob. tabela).

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne