Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

LiveChat w PARP

30 Styczeń 2020 
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła nowy kanał kontaktu z...

Sygnalizacja dla zapatrzonych...

30 Styczeń 2020 
Warszawa testuje nowe oznaczenia przejść dla pieszych, które wyświetlają na chodnikach...

Narzędzia do obliczania LCC

30 Styczeń 2020 
W ramach inicjatywy służącej szerszemu uwzględnianiu kosztów cyklu życia w zamówieniach...

Złota Księga dobrych praktyk

Data publikacji: 01-08-2013 Autor: Zbigniew Raczkiewicz
Tagi:    siwz

Komisja Europejska opublikowała zestawienie wzorowych rozwiązań w zakresie elektronicznych zamówień publicznych. W tym numerze „Przetargów Publicznych” przedstawiamy wybrane z nich.

W marcu 2013 r. ukazała się przygotowana na zlecenie Komisji Europejskiej Złota Księga dobrych praktyk w zakresie zamówień elektronicznych (dalej: Złota Księga)1. Jej autorzy zidentyfikowali 24 dobre praktyki.

W odniesieniu do każdej z praktyk zidentyfikowane zostały elementy warte rozpropagowania („do wprowadzenia”), jak i te, których lepiej unikać („do unikania”). Każda z praktyk została oceniona w sześciu kategoriach:

1) wspieranie dostępu małych i średnich przedsiębiorstw do zamówień publicznych (MŚP);
2) zapewnienie pewności prawnej i budowania zaufania do zamówień elektronicznych (pewność);
3) ułatwienie w ubieganiu się o zagraniczne zamówienia publiczne (zagranica);
4) promowanie przejrzystości i odpowiedzialności (przejrzystość);
5) zwiększanie efektywności zamówień publicznych (efektywność);
6) wspieranie zmian w zakresie przejścia na zamówienia elektroniczne (transformacja).

 

Dla każdej z praktyk wskazano również którego z 5 etapów postępowania ona dotyczy, to znaczy: e-notyfikacji, e-dostępu, e-składania ofert, e-oceny ofert, e-udzielenia zamówienia (zob. tabela).

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne