Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Punkty ładowania pojazdów...

25 Kwiecień 2019 
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty na dzierżawę 13 miejsc pod...

Wpływ brexitu na zamówienia

25 Kwiecień 2019 
Na nadzwyczajnym szczycie 10 kwietnia br. Rada Europejska zgodziła się przełożyć termin...

Zmiany, zmiany, nowelizacje…

25 Kwiecień 2019 
18 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym...

Eliminowanie lub ograniczanie podwykonawstwa

Data publikacji: 01-08-2013 Autor: Katarzyna Skiba-Kuraszkiewicz
Autor: Rys. D. Stańda

Zamawiający w każdym przypadku musi wykazać przyczyny, dla których w danym postępowaniu dopuszczalność korzystania z podwykonawców miałaby być ograniczona. Muszą być one uzasadnione i mieć charakter obiektywny.

Dopuszczalność korzystania z podwykonawstwa przy wykonaniu zamówienia publicznego jest zasadą wynikającą z art. 36 ust. 5 ustawy – Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp). Wprowadzenie tej zasady – zgodnie z założeniami prawa wspólnotowego – ma poszerzać konkurencję na rynku i umożliwiać udział w realizacji zamówień publicznych także małym i średnim przedsiębiorcom, którzy, nawet przy wykorzystaniu możliwości wspólnego ubiegania się o zamówienie publiczne, mieliby małe szanse na uzyskiwanie zleceń od publicznych zamawiających1.

Co podwykonawstwem jest, a co nie

Oczywiście przepisy pzp przewidują pewne wyjątki od zasady sformułowanej w art. 36 ust. 5 pzp, zanim jednak przejdziemy do omówienia tych wyjątków, należy wyjaśnić, czym tak naprawdę jest podwykonawstwo, zwłaszcza na gruncie umów o roboty budowlane.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne