Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Nowe prawo zamówień...

02 Październik 2019 
11 września 2019 r. Sejm RP na 86. posiedzeniu uchwalił długo wyczekiwaną nową ustawę...

Zmiany w prawie oddziałujące...

02 Październik 2019 
W ustawie z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz...

Rząd stawia na PPP

02 Październik 2019 
W nowej perspektywie unijnej 2021–2027 należy się spodziewać mniejszego dofinansowania...

Eliminowanie lub ograniczanie podwykonawstwa

Data publikacji: 01-08-2013 Autor: Katarzyna Skiba-Kuraszkiewicz
Autor: Rys. D. Stańda

Zamawiający w każdym przypadku musi wykazać przyczyny, dla których w danym postępowaniu dopuszczalność korzystania z podwykonawców miałaby być ograniczona. Muszą być one uzasadnione i mieć charakter obiektywny.

Dopuszczalność korzystania z podwykonawstwa przy wykonaniu zamówienia publicznego jest zasadą wynikającą z art. 36 ust. 5 ustawy – Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp). Wprowadzenie tej zasady – zgodnie z założeniami prawa wspólnotowego – ma poszerzać konkurencję na rynku i umożliwiać udział w realizacji zamówień publicznych także małym i średnim przedsiębiorcom, którzy, nawet przy wykorzystaniu możliwości wspólnego ubiegania się o zamówienie publiczne, mieliby małe szanse na uzyskiwanie zleceń od publicznych zamawiających1.

Co podwykonawstwem jest, a co nie

Oczywiście przepisy pzp przewidują pewne wyjątki od zasady sformułowanej w art. 36 ust. 5 pzp, zanim jednak przejdziemy do omówienia tych wyjątków, należy wyjaśnić, czym tak naprawdę jest podwykonawstwo, zwłaszcza na gruncie umów o roboty budowlane.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne