Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Punkty ładowania pojazdów...

25 Kwiecień 2019 
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty na dzierżawę 13 miejsc pod...

Wpływ brexitu na zamówienia

25 Kwiecień 2019 
Na nadzwyczajnym szczycie 10 kwietnia br. Rada Europejska zgodziła się przełożyć termin...

Zmiany, zmiany, nowelizacje…

25 Kwiecień 2019 
18 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym...

Vendor lock-in

Data publikacji: 03-06-2013 Autor: Sebastian Jaworski

Ryzyko uzależnienia od dostawcy istnieje zawsze. Zamawiający mają jednak możliwość zapewnienia konkurencyjności i bezstronności w postępowaniu przez stosowanie otwartych i ogólnodostępnych standardów i rozwiązań.

Zjawisko „vendor lock-in” jest znane w środowisku IT od kilkudziesięciu lat, choć świadomość tego problemu w administracji państwowej jest zdecydowanie młodsza. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że vendor lock-in jest w pewnym sensie nieunikniony podczas stosowania jakiegokolwiek rozwiązania IT, niezależnie od tego, czy nabywane są sprzęt lub usługi. Zamawiający mają jednak obowiązek zapewnić zachowanie konkurencyjności w postępowaniu. Umożliwia im to m.in. stosowanie otwartych i ogólnodostępnych standardów i rozwiązań IT.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne