Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Ochrona zabytków w...

02 Wrzesień 2020 
Ponad 4 mln zł przeznaczył samorząd województwa podkarpackiego na dotacje dla zabytków w...

Serwis e-budownictwo

02 Wrzesień 2020 
2 sierpnia 2020 r. ruszył serwis e-budownictwo (e-budownictwo.gunb.gov.pl).

Sprawozdanie z działalności...

02 Wrzesień 2020 
W sierpniu br. Krajowa Rada Regionalnych Izb Obrachunkowych przedstawiła „Sprawozdanie z...

Usługi niepriorytetowe a wybór trybu

Data publikacji: 03-06-2013 Autor: Anna i Jan Tumińscy

Liczne przypadki stosowania trybów negocjacji bez ogłoszenia i zamówienia z wolnej ręki są poddawane różnym kontrolom lub audytom, stąd częste obawy zamawiających przed ich stosowaniem. Czy są one jednak uzasadnione? Niekoniecznie.

Ustawa – Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp) pozwala na stosowanie ośmiu trybów udzielania zamówień. W praktyce jednak najczęściej stosowane są tryby podstawowe, czyli przetarg nieograniczony i ograniczony, których stosowanie nie wymaga spełnienia przez zamawiającego jakichkolwiek przesłanek. Postępowania takie wcale jednak nie gwarantują wyboru najkorzystniejszej oferty.

Nie zawsze wybór najprostszy to wybór najlepszy

Jak wiadomo, każde postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego należy przygotować zgodnie z zasadami, o których mowa w rozdziale 2 pzp i ustalić istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści przyszłej umowy. Jeżeli ustalenia te pozwalają na spełnienie wymogów zawartych w art. 29–38 pzp i sprecyzowanie warunków przyszłej umowy, bez wahania można wybrać jeden z trybów konkurencyjnych.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne