Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Velostrada na Górnym Śląsku

01 Kwiecień 2020 
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) przygotowuje budowę bezkolizyjnej trasy...

Jawne otwarcie ofert a...

01 Kwiecień 2020 
W związku z sytuacją zagrożenia epidemiologicznego u zamawiających pojawiają się pytania...

Jak wprowadzać zmiany do umów...

01 Kwiecień 2020 
W trakcie prac nad nowym pzp wykonawcy wskazywali, że większa elastyczność w zakresie...

Procedura konkursowa

Data publikacji: 02-04-2013 Autor: Edyta Snakowska-Estorninho

Pobieżna lektura przepisów pzp o konkursie może stworzyć mylne wrażenie, że jest to procedura stosunkowo prosta i chroni interesy uczestników. Niestety w praktyce problemy pojawiają się już na etapie przygotowania postępowania.

W przypadku zamówień obejmujących swoim przedmiotem opracowanie np. koncepcji architektoniczno-technicznych, urbanistycznych albo koncepcji projektu infrastruktury techniczno-systemowej zamawiający najczęściej korzystają z procedury konkursu. Czy słusznie?

Konkurs jako szczególna procedura

Uregulowany zarówno w dyrektywie 2004/18/WE (tzw. klasycznej), jak i w polskiej ustawie – Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp) konkurs to szczególna procedura w systemie zamówień publicznych. Nie jest to jednak tryb udzielania zamówień. W odróżnieniu od regulacji unijnych art. 110 pzp definiuje go jako przyrzeczenie publiczne w rozumieniu art. 919–921 kodeksu cywilnego. Oznacza to, że przyrzekający nagrodę musi zawsze rozstrzygnąć konkurs. Wyjątek w tym zakresie zawarty jest w art. 124 pzp, który pozwala na unieważnienie konkursu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 i 7 pzp.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne