Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Modernizacja dróg łączących...

31 Grudzień 2019 
O blisko 12 mln euro wzrosną inwestycje w infrastrukturę drogową na polsko-słowackim...

Zamówienia z branży IT dla...

31 Grudzień 2019 
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który ma ponad 24 mln klientów, ma też największy system...

Centrum Usług Społecznych

31 Grudzień 2019 
Usługi społeczne są ważnym obszarem inwestycji finansowanych z Funduszy Europejskich.

Dzielenie zamówienia na odpady

Data publikacji: 01-03-2013 Autor: Tomasz Srokosz

Wyłonienie przedsiębiorcy odbierającego nieczystości ma charakter publiczny, ale sama relacja między nim a gminą to stosunek prywatnoprawny. Przetarg na prowadzenie gospodarki odpadami komunalnymi można więc podzielić.

Znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: uuc) przekazuje w całości gospodarkę odpadami komunalnymi do kompetencji gminy. Gmina staje się dysponentem odpadów komunalnych powstałych na jej obszarze zamieszkałym, a także – po podjęciu uchwały przez radę gminy – na obszarze niezamieszkałym.

Gospodarka komunalna jako zadanie własne

Rozwiązanie przyjęte w ustawie o utrzymaniu czystości znacznie odbiega od liberalnych zapisów ustawy o gospodarce komunalnej (dalej: ugk), gdzie ustawodawca wskazał gminie kilka możliwości realizacji zadań własnych wymienionych w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym. 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne