Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Pakiet wolnościowy

27 Listopad 2019 
Prawo budowlane ma się stać proobywatelskie, deregulacyjne i wolnościowe – taki cel...

Realizacja programów unijnych

27 Listopad 2019 
Portal Funduszy Europejskich opublikował dane dotyczące postępów w realizacji programów...

Zmiana ustawy o zasadach...

27 Listopad 2019 
6 listopada 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o zasadach...

Dzielenie zamówienia na odpady

Data publikacji: 01-03-2013 Autor: Tomasz Srokosz

Wyłonienie przedsiębiorcy odbierającego nieczystości ma charakter publiczny, ale sama relacja między nim a gminą to stosunek prywatnoprawny. Przetarg na prowadzenie gospodarki odpadami komunalnymi można więc podzielić.

Znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: uuc) przekazuje w całości gospodarkę odpadami komunalnymi do kompetencji gminy. Gmina staje się dysponentem odpadów komunalnych powstałych na jej obszarze zamieszkałym, a także – po podjęciu uchwały przez radę gminy – na obszarze niezamieszkałym.

Gospodarka komunalna jako zadanie własne

Rozwiązanie przyjęte w ustawie o utrzymaniu czystości znacznie odbiega od liberalnych zapisów ustawy o gospodarce komunalnej (dalej: ugk), gdzie ustawodawca wskazał gminie kilka możliwości realizacji zadań własnych wymienionych w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym. 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne