Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

UZP o zamówieniach na...

11 Marzec 2021 
Zamówieniami publicznymi na innowacje określa się wszelkie zamówienia obejmujące zakup...

Wodny plac zabaw w Katowicach

11 Marzec 2021 
W Katowicach rozpoczyna się właśnie budowa wodnego placu zabaw na Osiedlu Tysiąclecia w...

Polska największym...

11 Marzec 2021 
Jak wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, eksport autobusów elektrycznych...

Dzielenie zamówienia na odpady

Data publikacji: 01-03-2013 Autor: Tomasz Srokosz

Wyłonienie przedsiębiorcy odbierającego nieczystości ma charakter publiczny, ale sama relacja między nim a gminą to stosunek prywatnoprawny. Przetarg na prowadzenie gospodarki odpadami komunalnymi można więc podzielić.

Znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: uuc) przekazuje w całości gospodarkę odpadami komunalnymi do kompetencji gminy. Gmina staje się dysponentem odpadów komunalnych powstałych na jej obszarze zamieszkałym, a także – po podjęciu uchwały przez radę gminy – na obszarze niezamieszkałym.

Gospodarka komunalna jako zadanie własne

Rozwiązanie przyjęte w ustawie o utrzymaniu czystości znacznie odbiega od liberalnych zapisów ustawy o gospodarce komunalnej (dalej: ugk), gdzie ustawodawca wskazał gminie kilka możliwości realizacji zadań własnych wymienionych w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym. 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne