Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Modyfikacje systemu...

31 Grudzień 2020 
Od 14 grudnia ub.r. zamawiający i wykonawcy mogą korzystać ze zmienionego systemu do...

Kanał przez Mierzeję Wiślaną

31 Grudzień 2020 
Budową drugiego etapu budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, drogi wodnej z...

Fundusz Inwestycji Lokalnych

31 Grudzień 2020 
Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych – czyli program bezzwrotnego wsparcia dla...

Dzielenie zamówienia na odpady

Data publikacji: 01-03-2013 Autor: Tomasz Srokosz

Wyłonienie przedsiębiorcy odbierającego nieczystości ma charakter publiczny, ale sama relacja między nim a gminą to stosunek prywatnoprawny. Przetarg na prowadzenie gospodarki odpadami komunalnymi można więc podzielić.

Znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: uuc) przekazuje w całości gospodarkę odpadami komunalnymi do kompetencji gminy. Gmina staje się dysponentem odpadów komunalnych powstałych na jej obszarze zamieszkałym, a także – po podjęciu uchwały przez radę gminy – na obszarze niezamieszkałym.

Gospodarka komunalna jako zadanie własne

Rozwiązanie przyjęte w ustawie o utrzymaniu czystości znacznie odbiega od liberalnych zapisów ustawy o gospodarce komunalnej (dalej: ugk), gdzie ustawodawca wskazał gminie kilka możliwości realizacji zadań własnych wymienionych w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym. 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne