Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Modernizacja dróg łączących...

31 Grudzień 2019 
O blisko 12 mln euro wzrosną inwestycje w infrastrukturę drogową na polsko-słowackim...

Zamówienia z branży IT dla...

31 Grudzień 2019 
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który ma ponad 24 mln klientów, ma też największy system...

Centrum Usług Społecznych

31 Grudzień 2019 
Usługi społeczne są ważnym obszarem inwestycji finansowanych z Funduszy Europejskich.

Części zamienne do samochodów

Data publikacji: 01-07-2010 Autor: Jerzy Wysocki
Tagi:    dostawa   siwz

Instytucje publiczne, które dysponują większą liczbą samochodów służbowych, na bieżąco muszą zamawiać dostawy różnego rodzaju części, które zużywają się w trakcie eksploatacji.

Zamawiający, która posiada samochody osobowe, ciężarowe czy też inne specjalistyczne, często staje przed dylematem, w jaki sposób zakupić części zamienne i elementy eksploatacyjne niezbędne do utrzymania swojej floty transportowej.

Ilość i wartość dostaw

Chcąc rozwiązać problem związany ze sposobem zakupu wspomnianych wyżej części motoryzacyjnych, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, ile tych części będzie potrzebował zamawiający, a także, kiedy będą mu one potrzebne. Wydawać by się mogło, iż problem ten rozwiąże właściwe planowanie zamówień publicznych.

 

W przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej: pzp) nie znajdziemy jednak ani jednego zapisu, który wprost nakazywałby zamawiającemu tworzenie planu zamówień publicznych. Jednak gdy sięgniemy do przepisów art. 32-34 pzp, to okaże się, że bez dobrze przygotowanego planu zamówień może nie udać się nam zrealizować zamówień bez narażenia się na zarzut np. niestosowania art. 32 ust. 2 pzp (dzielenie zamówienia na części lub zaniżanie jego wartości w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy).

 

Kolejny problem może sprawić zasada opisana w art. 34 ust. 1 pzp, nakładająca na zamawiających obowiązek sumowania zamówień. Wypowiedział się na ten temat Urząd Zamówień Publicznych (patrz ramka: „Z opinii UZP”). Wskazuje ona jednoznacznie, że nie ma obowiązku sumowania zamówień będących przedmiotem tego artykułu z punktu widzenia art. 34 pzp, tj. powtarzających się okresowo. Tak więc będziemy stosować w tym wypadku zasady opisane w art. 32 pzp.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Spis treści Numer niedostępny Zamów prenumeratę

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne