Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Punkty ładowania pojazdów...

25 Kwiecień 2019 
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty na dzierżawę 13 miejsc pod...

Wpływ brexitu na zamówienia

25 Kwiecień 2019 
Na nadzwyczajnym szczycie 10 kwietnia br. Rada Europejska zgodziła się przełożyć termin...

Zmiany, zmiany, nowelizacje…

25 Kwiecień 2019 
18 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym...

Naprawa cząstkowa dróg

Data publikacji: 01-02-2013 Autor: Jerzy Wysocki
Tagi:    siwz

Zima jeszcze trwa, ale o remontach dróg trzeba myśleć już dziś. W tym numerze wskazujemy, w jaki sposób zarządcy dróg powinni przygotować postępowanie, aby wybrać najlepszego wykonawcę do napraw jezdni.

Gdy odejdą w niepamięć problemy związane z odśnieżaniem i usuwaniem gołoledzi, zazwyczaj trzeba naprawić uszkodzoną, wierzchnią warstwę asfaltu.

Co powinna obejmować naprawa

Przygotowując specyfikację istotnych warunków zamówienia (dalej: siwz), w pierwszej kolejności trzeba prawidłowo określić, co jest przedmiotem zamówienia. W wypadku zamówień na naprawę dróg zamawiający może napisać, że przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie pełnego remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych na terenie gminy X. Należy przy tym wyszczególnić, jakie działania powinien obejmować remont, np.:

1) wycięcie uszkodzonej powierzchni nawierzchni, oczyszczenie oraz posmarowanie jej krawędzi emulsją asfaltową;

2) wypełnienie ubytków nawierzchni masą na gorąco z recyklera lub otaczarki;

3) gdy ubytek znajduje się w sąsiedztwie urządzeń kanalizacyjnych, tj. włazów studni kanalizacji sanitarnej lub deszczowej oraz kratek ściekowych, wyregulowanie ich do wysokości umożliwiającej spływ wody deszczowej.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne