Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Konferencja „Przeszłość dla...

10 Lipiec 2019 
10 czerwca 2019 r. w Warszawie odbyła się konferencja „Przeszłość dla przyszłości....

Projekt nowego pzp przyjęty

10 Lipiec 2019 
19 czerwca 2019 r. Stały Komitet Rady Ministrów przyjął projekt nowej ustawy – Prawo...

Mosty zero waste

10 Lipiec 2019 
W Krakowie trwa budowa mostów kolejowych przez Wisłę. Nowe przeprawy zastąpią użytkowany...

Obowiązki informacyjne

Data publikacji: 02-01-2013 Autor: Agnieszka Szulakowska
Tagi:    siwz

Zachowanie jawności postępowania to jedna z fundamentalnych zasad prawa zamówień publicznych. Nakłada ona na zamawiających obowiązek informowania wykonawców o wykonaniu określonych czynności na kolejnych etapach procedury.

Moment przekazania stosownej informacji bardzo często determinuje rozpoczęcie biegu terminu dla pewnych czynności, np.:

1) otrzymanie kopii odwołania jest początkiem terminu na wniesienie przystąpienia do odwołania;

2) początek okresu standstill liczony jest od przesłania informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej;

3) początek biegu terminu na wniesienie odwołania liczony jest od przesłania informacji o czynności zamawiającego, na którą odwołanie jest składane.

Brak poinformowania uczestników postępowania o wykonywanych czynnościach może skutkować naruszeniem zasady uczciwej konkurencji i równego taktowania wykonawców, wniesieniem przez wykonawców środków ochrony prawnej, naruszeniem dyscypliny finansów publicznych, unieważnieniem umowy, a w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej nałożeniem korekt finansowych.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Spis treści Numer niedostępny Zamów prenumeratę

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne