Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Punkty ładowania pojazdów...

25 Kwiecień 2019 
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty na dzierżawę 13 miejsc pod...

Wpływ brexitu na zamówienia

25 Kwiecień 2019 
Na nadzwyczajnym szczycie 10 kwietnia br. Rada Europejska zgodziła się przełożyć termin...

Zmiany, zmiany, nowelizacje…

25 Kwiecień 2019 
18 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym...

Obowiązki informacyjne

Data publikacji: 02-01-2013 Autor: Agnieszka Szulakowska
Tagi:    siwz

Zachowanie jawności postępowania to jedna z fundamentalnych zasad prawa zamówień publicznych. Nakłada ona na zamawiających obowiązek informowania wykonawców o wykonaniu określonych czynności na kolejnych etapach procedury.

Moment przekazania stosownej informacji bardzo często determinuje rozpoczęcie biegu terminu dla pewnych czynności, np.:

1) otrzymanie kopii odwołania jest początkiem terminu na wniesienie przystąpienia do odwołania;

2) początek okresu standstill liczony jest od przesłania informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej;

3) początek biegu terminu na wniesienie odwołania liczony jest od przesłania informacji o czynności zamawiającego, na którą odwołanie jest składane.

Brak poinformowania uczestników postępowania o wykonywanych czynnościach może skutkować naruszeniem zasady uczciwej konkurencji i równego taktowania wykonawców, wniesieniem przez wykonawców środków ochrony prawnej, naruszeniem dyscypliny finansów publicznych, unieważnieniem umowy, a w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej nałożeniem korekt finansowych.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne