Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 03-12-2012 | Autor: | kmdr ppor. Dariusz Kloskowski |
Jednostki wojskowe Sił Zbrojnych RP to bardzo specyficzne podmioty, które mimo pełnienia podobnych funkcji w systemie obronnym różnią się pod względem realizacji zamówień publicznych. I nie chodzi tutaj o zasady udzielania zamówień publicznych, które są jednakowe dla wszystkich, tylko o różnice wynikające z wewnętrznych uwarunkowań i rodzaju udzielanych zamówień1.
Ma to związek z tym, że część jednostek udziela zamówień tylko na swoje potrzeby, natomiast część zabezpiecza pod względem różnego zaopatrzenia inne, podległe lub nadrzędne jednostki, realizując tym samym zamówienia publiczne na ich rzecz.
Do niedawna żołnierz zawodowy nawet na szczeblu dowódczym nie musiał posiadać specjalistycznej wiedzy ekonomicznej. Obecnie nakłada się na kadrę obowiązki tworzenia opisów przedmiotów zamówienia, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, planowania budżetowego, precyzowania kierunków zmian i modernizacji. Zatem ci, którzy w wojsku zajmują się zamówieniami, muszą posiadać wiedzę nie tylko związaną z zagadnieniami obronności, ale także na temat procedur postępowania i trybów udzielania zamówień.
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne