Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Velostrada na Górnym Śląsku

01 Kwiecień 2020 
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) przygotowuje budowę bezkolizyjnej trasy...

Jawne otwarcie ofert a...

01 Kwiecień 2020 
W związku z sytuacją zagrożenia epidemiologicznego u zamawiających pojawiają się pytania...

Jak wprowadzać zmiany do umów...

01 Kwiecień 2020 
W trakcie prac nad nowym pzp wykonawcy wskazywali, że większa elastyczność w zakresie...

Czytniki linii papilarnych

Data publikacji: 01-12-2010 Autor: Józef Kunicki

Zakup sprzętu techniki kryminalistycznej w postaci urządzeń do pobierania odcisków palców na przykładzie zamówień realizowanych przez Komendę Główną Policji, przeznaczonych dla jednostek terenowych.

Realizowane przez Komendę Główną Policji procedury przetargowe na dostawy sprzętu niezbędnego do pracy w jednostkach terenowych policji przeprowadzane są zazwyczaj w systemie zamówień centralnych. Wynika to zazwyczaj z faktu, że zamawiany sprzęt musi być zintegrowany i działać na tych samych zasadach we wszystkich jednostkach terenowych.

 

Do przygotowania i przeprowadzenia poszczególnych procedur przetargowych powoływane są komisje przetargowe składające się z osób zazwyczaj użytkujących zamawiany sprzęt w jednostkach terenowych policji. Taki, a nie inny skład komisji ma niebagatelne znaczenie, bowiem szczegółowa specyfikacja techniczna zamawianych urządzeń czy też sprzętu nie może być opracowywana przez osoby nieposiadające dostatecznej wiedzy na temat wszystkich jego parametrów i cech funkcjonalnych. Tylko czynny udział w procedurach przetargowych użytkowników zamawianego sprzętu może sprawić, że opis przedmiotu zamówienia będzie czytelny, jasny i zrozumiały dla wszystkich wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty i późniejszą realizacją zamówienia. W historii udzielanych zamówień zdarzały się przypadki, gdzie przygotowanie procedur, w szczególności opisu przedmiotu zamówienia, pozostawiono w kompetencjach osób niemających wiele wspólnego z późniejszą eksploatacją tychże urządzeń.


Przykłady zamówień centralnych

 

Zakup uzbrojenia, sprzętu techniki kryminalistycznej w postaci czytników linii papilarnych zintegrowanych z centralnym systemem (baza AFIS), zakupy narkotesterów, zakup elektronicznej bazy danych osób podejrzanych. Na podobnych zasadach odbywa się także zakup np. kamizelek kuloodpornych, robotów do wykrywania ładunków wybuchowych, umundurowania, sprzętu transportowego itp.


Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Spis treści Numer niedostępny Zamów prenumeratę

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne