Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Radiotelefony dla SW

22 Lipiec 2020 
Służba Więzienna (SW) planuje zakup 1241 sztuk radiotelefonów przenośnych wraz z...

Funduszowy pakiet...

22 Lipiec 2020 
Podmioty korzystające z projektów współfinansowanych ze środków unijnych, których...

Tarcza 4.0

22 Lipiec 2020 
Ustawa z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych...

Wyniki kontroli NIK w służbie zdrowia

Data publikacji: 01-02-2011 Autor: Łukasz Laszczyński

Najczęściej popełniane naruszenia przy zamawianiu przez szpitale sprzętu medycznego i leków dotyczą łamania zasady uczciwej konkurencji oraz bezprawnego udzielania zamówień w trybie z wolnej ręki.

Na stronie internetowej Najwyższej Izby Kontroli (dalej: NIK) czytamy, że Izba planuje przeprowadzić w tym roku blisko 300 kontroli. Ponad połowa z nich dotyczyć będzie wykonania budżetu państwa. Pozostałe związane będą m.in. z ochroną zdrowia, gospodarką, ekologią, edukacją oraz bezpieczeństwem państwa i obywateli. Kontrolerzy Izby sprawdzą m.in. bezpieczeństwo sektora finansowego, prawidłowość postępowania urzędów skarbowych i urzędów kontroli skarbowej w sprawach o wykroczenia i przestępstwa skarbowe oraz efekty wdrażania przedsięwzięć z zakresu e--administracji. Pod lupą inspektorów znajdzie się także stan polskich przygotowań do organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012.

 

Mając na uwadze, iż działania kontrolne mogą dotknąć również zasady wydatkowania środków publicznych w ramach systemu zamówień publicznych, warto poznać mechanizmy kontroli prowadzonych przez przedstawicieli NIK.

Podstawy prawne kontroli

Podstawy prawne prowadzonej przez NIK kontroli określają przepisy ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (DzU z 2007 r. nr 231, poz. 1701), dalej: ustawa o NIK. Zgodnie z art. 2 ust. 1 tej ustawy Izba kontroluje działalność organów administracji rządowej, Narodowego Banku Polskiego, państwowych osób prawnych i innych państwowych jednostek organizacyjnych. Może też kontrolować działalność organów samorządu terytorialnego, samorządowych osób prawnych i innych samorządowych jednostek organizacyjnych.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

Spis treści Numer niedostępny Zamów prenumeratę

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne