Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 03-10-2011 | Autor: | Paweł Banasik |
Znaczenie kluczowe dla problematyki udzielania zamówień między jednostkami organizacyjnymi Skarbu Państwa (dalej: SP) ma sama definicja zamówienia publicznego zawarta w art. 2 pkt 13 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. DzU z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.), dalej: pzp. Zamówieniem w świetle tego przepisu jest umowa odpłatna zawierana między zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane.
Najważniejsze elementy tej umowy to:
Regulacja ta ma istotne znaczenie w omawianym kontekście, ponieważ „z zamówieniem publicznym, a tym samym z obowiązkiem stosowania procedur ustawy, mamy do czynienia tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy prowadzi ona do zawarcia umowy, a więc czynności prawnej o charakterze dwustronnym (między zamawiającym i wykonawcą). Jednym z koniecznych elementów stosunku cywilnoprawnego powstałego na skutek zawarcia umowy (…) jest występowanie co najmniej dwóch podmiotów tworzących dwie strony”.
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne