Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 03-10-2011 | Autor: | mec. Grzegorz Mazurek |
W wyniku uchwalenia ustawy z dnia 4 września 2008 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (DzU nr 171, poz. 1058), która wprowadziła kategorię „innych omyłek” i zlikwidowała zamknięty katalog omyłek rachunkowych podlegających poprawieniu (dawny art. 88 ustawy), przed zamawiającymi stanęły nowe obowiązki związane z analizą możliwości poprawy błędów tego typu. Obecnie ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. DzU z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zm.), dalej: pzp, nakłada obowiązek poprawienia trzech rodzajów omyłek:
Ta ostatnia kategoria powoduje często wiele wątpliwości i sporów, które w konsekwencji trafiają do Krajowej Izby Odwoławczej, dalej: KIO. Warto więc przeanalizować najnowsze orzeczenia i spróbować wyciągnąć wnioski, które mogą dać odpowiedź – jakie omyłki zamawiający powinien poprawić, a jakich nie może.
W związanym z budową obwodnicy miasta postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, zamawiający dokonał poprawy m.in. następujących omyłek w ofercie wykonawcy:
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne