Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Pakiet wolnościowy

27 Listopad 2019 
Prawo budowlane ma się stać proobywatelskie, deregulacyjne i wolnościowe – taki cel...

Realizacja programów unijnych

27 Listopad 2019 
Portal Funduszy Europejskich opublikował dane dotyczące postępów w realizacji programów...

Zmiana ustawy o zasadach...

27 Listopad 2019 
6 listopada 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o zasadach...

Usługi telefoniczne

Data publikacji: 02-10-2006 Autor: Jerzy Wysocki
Autor: P. Kanarek

Znowelizowana ustawa Prawo zamówień publicznych, uchylając zapisy art. 4 pkt 3 lit. c i d, wprowadziła dla usług telekomunikacyjnych i telefonicznych obowiązek stosowania ustawy przy wartościach szacunkowych powyżej 6 tys. euro.

W numerze 6/2006 „Przetargów Publicznych” opisałem już pewne elementy związane z czynnościami przygotowującymi do zamówienia tychże usług. Przypomnę, że podzieliłem wtedy usługi telefoniczne na usługi: – telefonii stacjonarnej, – telefonii komórkowej. Opisałem także konieczność poznania tzw. geografii połączeń, a więc kiedy i do kogo dzwonimy. Zaproponowałem również, by poznać, jak wiele rozmów przeprowadzanych jest w ramach jednej i tej samej instytucji, jaka jest liczba rozmów miejscowych, zamiejscowych i międzynarodowych. Przypomnę raz jeszcze, że zgodnie z art. 2 pkt 30 ustawy Prawo telekomunikacyjne (dalej: Pt) – DzU z 2004 r. nr 171, poz. 1800 z późn. zm. – publicznie dostępna usługa telefoniczna to usługa telekomunikacyjna dostępna dla ogółu użytkowników, w celu inicjowania i odbierania połączeń krajowych i międzynarodowych oraz umożliwiająca uzyskanie dostępu do służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, za pomocą numeru lub numerów ustalonych w krajowym lub międzynarodowym planie numeracji telefonicznej, która ponadto może obejmować:

 

a) zapewnienie pomocy konsultanta dostawcy usług przy korzystaniu z usług telekomunikacyjnych,

b) uzyskanie informacji o numerach telefonicznych,

c) dostęp do spisów abonentów,

d) dostęp do aparatów publicznych,

e) korzystanie z usług na szczególnych warunkach,

f) korzystanie ze specjalnych udogodnień przez osoby niepełnosprawne,

g) korzystanie z połączeń z numerami niegeograficznymi.

 

W tym miejscu koniecznie trzeba wyjaśnić, co w ustawie Prawo telekomunikacyjne oznaczają określenia: numery geograficzne i niegeograficzne. Jest to opisane w art. 2 pkt 22 i 23 Pt. Można powiedzieć, że numery geograficzne to nasza tzw. telefonia stacjonarna, a numery niegeograficzne to tzw. telefonia komórkowa.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne