Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 06-11-2006 | Autor: | Karol Klimek |
Przy udzielaniu zamówienia publicznego na roboty budowlane, podobnie jak na usługi i dostawy, bardzo ważnymi częściami jego przygotowania sądwa elementy: opis przedmiotu zamówienia i wartośćszacunkowa zamówienia. Zgodnie z art. 31 ust. 1 Pzp zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocądokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot budowlanych. Jeżeli przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robot budowlanych, zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocąprogramu funkcjonalno-użytkowego (art. 31 ust. 2 Pzp). Należy zwrócićuwagę, iżdokumentacja projektowa, o której mowa w Pzp, jest pojęciem wprowadzonym na potrzeby tej ustawy i nie wolno jej utożsamiaćz projektem budowlanym określonym w ustawie Prawo budowlane (dalej: Pb), z dokumentacją(projektem) technicznąw jej potocznym rozumieniu, jak równieżz pojęciami dokumentacja lub projekt, użytymi w kodeksie cywilnym (art. 647 i art. 648). Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robot budowlanych, a także program funkcjonalno-użytkowy w rozumieniu Pzp sąopracowaniami, które w całości sąprzekazywane przez zamawiającego wykonawcom ubiegającym sięo zamówienie publiczne. Natomiast zgodnie z art. 33 ust. 1 pkt 1 Pzp wartośćszacunkowązamówienia na roboty budowlane ustala sięna podstawie kosztorysu inwestorskiego lub planowanych kosztów robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym, jeżeli przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot budowlanych. Jeżeli przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robot budowlanych, to zgodnie z art. 33 ust. 1 pkt 2 Pzp wartośćszacunkowązamówienia ustala sięna podstawie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. Z powyższego wynika, że istnieje bardzo ścisłe powiązanie metod i podstaw określenia wartości zamówienia na roboty budowlane z postanowieniami Pzp dotyczącymi opisu przedmiotu zamówienia. W Pzp przewidziano, w celu doprecyzowania zasad szacowania wartości zamówienia na roboty budowlane, wydanie przez właściwego ministra rozporządzenia określającego metody i podstawy sporządzania kosztorysu inwestorskiego oraz planowanych kosztów prac projektowych i robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. W niniejszym artykule ograniczęsięwyłącznie do zagadnieńzwiązanych z kosztorysem inwestorskim.
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne