Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Wśród dowodów, które mają potwierdzać należyte wykonanie zamówienia, rozporządzenie w sprawie dokumentów wskazuje na nowe dokumenty: poświadczenie i oświadczenie. Ten pierwszy to dokument prywatny, wystawiony przez odbiorcę świadczenia wykonawcy. W praktyce – stara referencja. Z kolei w przypadku zamówień na dostawy lub usługi, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, może przedstawić oświadczenie własne. Nowelizacja zerwała więc z zasadą, zgodnie z którą potwierdzić należyte wykonanie umowy mógł wyłącznie odbiorca świadczenia. Rozsądek podpowiada, że dla zdesperowanego wykonawcy znalezienie „przyczyny o obiektywnym charakterze” nie będzie wcale takie trudne.
All rights reserved © 2012 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne