Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Podziel się...

Nowe prawo zamówień...

02 Październik 2019 
11 września 2019 r. Sejm RP na 86. posiedzeniu uchwalił długo wyczekiwaną nową ustawę...

Zmiany w prawie oddziałujące...

02 Październik 2019 
W ustawie z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz...

Rząd stawia na PPP

02 Październik 2019 
W nowej perspektywie unijnej 2021–2027 należy się spodziewać mniejszego dofinansowania...

Mosty zero waste

10-07-2019
Rys. B. Brosz

W Krakowie trwa budowa mostów kolejowych przez Wisłę. Nowe przeprawy zastąpią użytkowany od 1988 r. obiekt, który nie spełnia warunków nowoczesnych przejazdów, jakie zaplanowano na linii kolejowej E30 w stolicy Małopolski. Elementy starego mostu nie trafią jednak „do kosza” – posłużą do budowy lub przebudowy innych przepraw mostowych w Polsce.

Wśród ciężkich elementów, które pozostaną do dyspozycji PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) po rozbiórce krakowskiego mostu kolejowego, będzie m.in. dziewięć przęseł. Wszystkie znajdą swoje „drugie życie”. Jedno zostanie w Krakowie – posłuży do wzmocnienia wiaduktu kolejowego nad ul. Armii Krajowej; pozostałe wyruszą w podróż. Pięć przęseł – o łącznej wadze około 350 ton – zasili wysłużony most kolejowy nad Sanem w Zagórzu (woj. podkarpackie), natomiast trzy kolejne zostaną wykorzystane na odcinku Częstochowa Stradom–Herby. inzynieria.com

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik Przetargi Publiczne